Servicios que prestamos

Atención al usuario

Cursos y más formación

Pruebas de acreditación

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprendizaje

Actividades de promoción

Apoyo al PDI

Ayudas

Asesoramiento y traducciones

Recursos en línea

Datos sociolinguísticos

Commemoració Estatut d’Autonomia

07/04/21
L’equip Asimptomàtics va guanyar la Lliga Interna BP de la UPV

Aquesta competició ajuda a conformar l’equip de la UPV per a la propera Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives

El passat 28 de març va tenir lloc la Lliga Interna de debat en el format British Parliament (BP), organitzada per Debat UPV, amb la col·laboració del Servei de Promoció i Normalització Lingüística, amb l’objectiu de potenciar el debat i  l’oratòria i ajudar a conformar l’equip de la UPV per a la propera Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives d’Universitats.

En la Lliga Interna BP van participar cinc equips de dues persones i va resultar guanyador l’equip Asimptomàtics, format per José Luis Bravo Josemaría  i Carlos Magrasó Santa, i com a millor orador del torneig es va elegir José Luis Bravo.

La competició es va desenvolupar en el format British Parliament (BP), format en el qual es desenvolupen actualment els grans mundials de debat en castellà i en anglès, com el CMUDE (Campeonato Mundial Universitario de Debate en Español) o el WUDC (World Universities Debating Championship). En aquest format s'enfronten quatre equips per ronda, dos representant el govern, que es posicionen a favor de la moció plantejada, i els altres dos, representant l’oposició, en contra de la moció. A més, els dos equips que formen part de govern o de l’oposició també competeixen entre ells i han de ser capaços d'aportar un punt de vista diferent del de l'altre sobre la mateixa postura, la qual cosa enriqueix l’argumentari del debat.

Segons Javier Miragall, president de Debat UPV, “tenint en compte el poc de temps de preparació, [en el format BP] es força la necessitat de ser capaç d’improvisar un discurs amb fluïdesa”, la qual cosa “té un mèrit molt gran en estudiants sense cap experiència prèvia en debats”.

Aquesta diversitat d’experiències afavoreix la creació d’una base important d’estudiants preparats per a competicions interuniversitàries, com la propera Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives d’Universitats, que el 2021 es realitzarà en format virtual del 27 d’abril al 7 de maig de 2021 i debatrà sobre «L’actual sistema educatiu garanteix el progrés de les persones?».