- -
UPV
 

Servicios que prestamos

Compromisos que asumimos

Atención al usuario

Normativa



Cursos y más formación

Pruebas de acreditación

Autoaprendizaje

Actividades de promoción

Apoyo al PDI

Ayudas

Asesoramiento y traducciones

Recursos en línea

Datos sociolinguísticos

E.U. en Competència Professional per a l'Ensenyament

 
30/04/20
Noticia
Decàleg d’una intervenció oral exitosa

L’SPNL i el CAV del Campus de Gandia ofereixen consells per a la vida acadèmica.

Des del Servei de Promoció i Normalització Lingüística i el Centre d'Autoaprenentatge de Valencià de Gandia oferim consells i recursos per a la formació, com ara un Decàleg d’una intervenció oral exitosa, amb els passos a seguir per a les presentacions orals en l’àmbit acadèmic i laboral.

 

Decàleg d’una intervenció oral exitosa

 

  1. Elaboreu un discurs clar, ordenat. Llegiu diverses vegades el text i subratlleu les paraules més complicades.
  2. Contextualitzeu i organitzeu el discurs en parts: introducció, desenvolupament i conclusió.
  3. Cohesioneu el tex: des de l'inici fins al final manteniu un ritme constant durant la vostra intervenció.
  4. Reguleu la densitat informativa: centreu-vos en una idea, eviteu la repetició de paraules o frases.
  5. Empreu connectors discursius, paraules que organitzen les idees del discurs:
    • per iniciar intervencions: “parlaré en primer lloc de...”
    • per introduir incisos: “per exemple...”
    • per estructurar el discurs: “en primer lloc...”
    • per reprendre un tema: “assenyalava que...”
    • per establir relacions lògiques: “deduïm doncs...”
    • per concloure: “per acabar...”
  6. Eviteu l'ús de castellanismes o barbarismes com a connectors: "bueno", "pues", "vale". I eviteu les fórmules buides, com "eh?", "eheeem", "aleshores", "no?"
  7. Capteu l'atenció a través del contacte visual: combineu els tres tipus de mirada; feu que tothom se senta mirat; eviteu mirar al buit, a terra o al sostre, i eviteu perdre el contacte visual.
  8. Expresseu-vos amb claredat, amb un ritme fluid i mitjançant el to expressant tota mena d'emocions.
  9. Pronuncieu les síl·labes amb claredat, pareu atenció en l'obertura de les vocals i la sonoritat de les consonants.
  10. Feu ús de gestos il·lustradors (produïts amb sincronia amb la parla, aporten èmfasi) i reguladors (assenyalen i guien el torn de paraules) i eviteu els adaptadors (manifestacions externes d'estats d'ànim i d'emocions).

 

Informació:  CAV del Campus de Gandia

 


EMAS upv