PIAE+, ajuda a l'alumnat de primer

Pla integral per a acompanyar-te des del primer dia a la Universitat

Accedir per primera vegada a la universitat és un dels majors reptes de la vida estudiantil. Per això, la Universitat Politècnica de València (UPV) duu a terme el Pla Integral d'Acompanyament a l'Estudiant (PIAE+), que es dirigeix a l’alumnat des que es matricula –en qualsevol curs de grau, màster i doctorat– fins que finalitza els estudis.

Es tracta d’un projecte d'orientació, guia i suport sistemàtic, immers en el currículum i garantit per la UPV. L’objectiu és ajudar-te a integrar-t’hi en l’àmbit acadèmic, personal i social; ajudar-te en el disseny curricular d’acord amb els teus interessos i expectatives; identificar les teues necessitats o problemes que et dificulten els estudis; potenciar el desenvolupament de les competències transversals; oferir-te orientació en la inserció laboral, etc.

El PIAE+ es té previst en els diferents moments clau del grau i del postgrau, i inclou, entre d’altres, les Jornades d’Acolliment i el Pla d’acció tutorial universitari.

Pla d’Acció Tutorial Universitari (PATU)

El Pla d'Acció Tutorial Universitari (PATU) et permet integrar-te en un grup -de 5 a 10 estudiants- tutoritzat per estudiants de cursos superiors (alumnat tutor) i professorat (professorat tutor) de la teua titulació. T’ajudaran i t’acompanyaran durant tot el curs acadèmic.

Formar part del PATU et permetrà participar en sessions tutorials periòdiques, individuals i grupals, al llarg del curs, especialment els primers mesos, en què et pots trobar amb més dificultats. També t’oferiran ajuda sobre tots els àmbits acadèmics: metodologia d'estudi, aprofitament de les classes, planificació de les assignatures, tràmits administratius o activitats i serveis de la UPV.

Jornades d’acollida

Les Jornades d'Acollida tenen lloc el primer dia del curs acadèmic, en cadascun dels centres de la UPV. Tant si comences el primer curs d’un grau com d’un postgrau, et donen la benvinguda i et mostren el funcionament i l’organització de la vida universitària.

Jornades al Campus de Gandia

Aquest curs acadèmic, al Campus de Gandia de la UPV la Jornada d'acollida dirigida a estudiants d'intercanvi es va celebrar el passat 8 de setembre, la sessió per a l'alumnat de nou ingrés, el dia 9, i per a l'alumnat de màster, el 19 de setembre.

(01/10/2022)