Razones
-
Després de 20 anys de reformes educatives LOGSE, LOCE i LOE, ha arribat el
moment d'avaluar el procés seguit i els resultats obtinguts.
-
Hi ha un seriós retrocés en la xarxa pública de l'Educació Secundària
Obligatòria (ESO) i del Batxillerat de Ciències i Tecnologia (BCT), a causa d'
entre altres factors,a la falta de participació,
planificació, coordinació i autoavaluació.
-
En la Comunitat Valenciana, l'Educació Tecnològica està desestructurada com a
conseqüència de la discontinuïtat i la incoherència del currículum entre els
nivells educatius de l'ESO i el BCT.
-
L'adquisició de competències bàsiques (saber – saber fer – saber ser) en
Tecnologia, queda allunyada de la realitat educativa europea.
-
La falta d'adequació de recursos humans i materials genera voluntarisme
innecessari i es dilueixen responsabilitats.
-
Les diverses iniciatives que han protagonitzat al llarg del temps com
referents en coherència i renovació pedagògica (Plataforma Estatal
d'associacions del Professorat de Tecnologia -PEAPT-, Jornades Barcelona 2006,
Concursos escolars, Experimenta, etc...), ens ajuden a avaluar el treball
realitzat i a projectar el futur de l'Educació Tecnològica.
-
Organitzar el 1r Congrés de Tecnologia, significa apostar pel professorat, per
les institucions i entitats col•laboradores, així com consolidar 15 anys de
l'Associació del Professorat de Tecnologia de la Comunitat Valenciana -APTCV-,
on la participació i l'intercanvi de propostes educatives innovadores són
l'eix de la seua trajectòria.