Premis Regadiu Valencià 2023

La càtedra Frutinter de la UPV rep el Premi a la Implantació d'Innovació Tecnològica que atorga la Federació de Comunitats de Regants de la Comunitat Valenciana (Fecoreva)

[ 06/02/2023 ]

La Càtedra Frutinter de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha rebut el premi a la implantació d’innovació tecnològica que atorga la Federació de Comunitats de Regants de la Comunitat Valenciana (Fecoreva) en la primera edició dels Premis Regadiu Valencià.

D’aquesta manera, es reconeix el desenvolupament d’una metodologia específica d’implementació de la petjada de nitrat que es basa en l’ús de sondes que detecten la migració del nitrogen en la zona no saturada.

El premi el va lliurar Francisco R. Mulero, president de SEIASA, a Javier Usó, director general de Frutinter, i Pedro Beltrán, director de la Càtedra Frutinter, els quals van destacar que aquest reconeixement és “mostra fefaent de l’èxit de la càtedra i de la brillant col·laboració entre Frutinter i la Universitat Politècnica de València, des d’on es desenvolupen projectes i estudis sobre l’ús eficient i l’explotació adequada de l’aigua, i així es generen solucions sostenibles que es poden aplicar a les explotacions agrícoles”.

Fites aconseguides

La relació entre la Universitat Politècnica de València i a l'empresa Fritunter va començar l'any 2018, amb la signatura de la càtedra, l'objectiu de la qual ha sigut la promoció i el desenvolupament sostenible de les explotacions agrícoles que la companyia posseeix al nord de la província de Castelló.

Des de llavors, s'han aconseguit importants fites, com la reducció a la meitat l'aigua necessària per al cultiu de cítrics i fins a un 60% la quantitat d'abonament emprat, la qual cosa va suposar una “autèntica revolució” per al futur del sector. A més, es van obtenir les primeres clementines del món certificades amb petjada de nitrat zero, un èxit sense precedents aconseguit a través d'una xarxa de sensors en el camp coordinada amb altres remots que permeten conèixer, en temps real, els desenvolupaments vegetatius i l'estrès dels cultius, a més de dur a terme una previsió micro climàtica de la finca.

Sobre Frutinter

Amb més de 60 anys d’experiència, Frutinter és una firma d’origen familiar que està en auge els darrers anys. Convertida en referència del sector, la companyia té la seu central a Vila-real (Plana Baixa), i en l’actualitat controla més de 1.400 hectàrees de producció.

A nivell nacional, Frutinter és present als dos principals mercats de fruita –Mercabarna i Mercamadrid– i, a nivell internacional, els seus productes es comercialitzen a Polònia, Itàlia, França, el Regne Unit, el Canadà, l’Orient Pròxim i l’Amèrica Central.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny