Informe de rendició de comptes

La UPV continua sent la millor politècnica d'Espanya i la primera de les universitats valencianes

[ 21/02/2019 ]

Dos anys després del primer Informe de rendició de comptes, la Universitat Politècnica de València (UPV) continua sent la millor politècnica d'Espanya i la primera de les universitats valencianes.

Així ho testifica l'examen, complet i independent, al qual s'ha sotmès novament la institució que dirigeix Francisco Mora, que ha destacat el caràcter "pioner en el sistema universitari espanyol" d'un estudi que suposa "un exercici de transparència únic a Espanya. Ho ha dut a terme una entitat externa: la Càtedra UNESCO de Gestió i Política Universitària, amb total autonomia".

Més doctores i doctors, més patents i més publicacions en revistes d'alt impacte

En aquest, la UPV torna a mesurar-se, a nivell nacional, amb les universitats del seu entorn (valencianes públiques), les de caràcter tecnològic (politècniques espanyoles) i el conjunt d'universitats presencials. I, en l'àmbit internacional, es compara amb els centres tecnològics europeus de referència (Munic, Lausanne, Warwick, Delft...) i un nou grup d'institucions similars quant a prestigi, grandària i renda de la regió on es localitza la universitat. L'anàlisi, doncs, és més precís.

Respecte a l'informe de fa dos anys, la UPV disposa d'un 7,2% més de professorat doctor, ha registrat tres vegades més patents internacionals, ha aconseguit captar un 4% més de recursos propis i atraure un 10% més d'alumnat internacional de doctorat. A més, ha produït un 2,7% més d'articles científics i ha publicat un 9% més d'articles científics en revistes d'alt impacte.

El personal docent més jove i l'alumnat més aplicat

En docència, el professorat de la UPV continua sent, de mitjana, el més jove de les universitats espanyoles. Per part seua, l'alumnat de grau de la UPV és el més aplicat de tot Espanya: aproven el 89% dels crèdits als quals es presenten (7 punts més que en les politècniques i 1 punt per damunt de la resta d'universitats espanyoles).

Finalment, cal destacar que, en comparació amb les principals universitats tecnològiques del continent, la UPV és més paritària. Té més alumnat, personal investigador i professorat que Munic, Lausanne, Delft, Milà i la KTH.

L'Informe, que presenta al seu torn dades, entre altres, sobre finançament, recursos humans, intercanvis acadèmics i gestió mediambiental, no fa sinó avalar la UPV -de la mateixa manera que els rànquings de Xangai (ARWU) i Times Higher Education (THE)- com la millor tecnològica d'Espanya i la universitat de referència a la Comunitat Valenciana.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC