UPV-Clínic

La UPV i l'INCLIVA signen un conveni per a impulsar conjuntament la innovació en l'àmbit de la salut

[ 18/04/2024 ]

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), José Esteban Capilla Romá, i el director gerent de l'Institut d'investigació Sanitària INCLIVA, de l'Hospital Clínic Universitari de València, Vicente de Juan, han signat un conveni per a la posada en marxa del Programa UPV-Clínic, que preveu actuacions de col·laboració multidisciplinària entre el personal investigador de totes dues entitats per a impulsar la innovació en l'àmbit de la salut.

A través d'aquest Programa, es promourà la interacció del personal investigador adscrit a la UPV i a l’INCLIVA mitjançant iniciatives de diferent índole i ajudes econòmiques per a la posada en marxa de projectes de cooperació en recerca i innovació biotecnològica.

En aquest sentit, es facilitaran trobades entre el personal de recerca de totes dues institucions, per a posar en contacte grups amb interessos i afinitats comuns, a fi de fomentar aliances que puguen derivar en projectes col·laboratius conjunts. Així, s'organitzaran tallers de cocreació per a la generació i l’intercanvi d'idees sobre projectes entorn de reptes clínics i tecnologies avançades utilitzant una metodologia que facilita la innovació cooperativa.

A més, es fomentarà la participació de personal investigador de l'INCLIVA i la UPV en projectes i programes de recerca, desenvolupament i innovació, i també en col·laboració amb altres entitats; i s'impulsaran convocatòries d'ajudes per a la realització projectes de cooperació en investigació traslacional, com també d'activitats preparatòries per a projectes de cooperació en investigació biotecnològica.

La primera convocatòria, dotada amb 80.000 euros

La duració del conveni és de quatre anys, i es pot prorrogar, de manera expressa per les parts, per períodes d'igual duració. En qualsevol cas, biennalment les parts subscriuran la corresponent convocatòria del programa. La I convocatòria del Programa UPV-Clínic eixirà abans de l'estiu i està dotada amb 80.000 euros per a projectes d'R+D+I conjunts.

La UPV promou el Programa UPV-Clínic des de l'Oficina de Transferència de Coneixement UPV-Innovació i del Servei de Promoció i Suport a la Investigació, Innovació i Transferència (i2T). Aquestes unitats de la Universitat Politècnica de València han facilitat la signatura del conveni amb l’INCLIVA per a impulsar la innovació en salut.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny