A fi que no quede ningú exclòs de l'estudi universitari per raons econòmiques, la Universitat Politècnica de València (UPV) ha convocat, de cara al curs acadèmic 2024-2025, les seues ajudes de menjador, destinades a cobrir el menú del dia, entre alumnat matriculat en estudis oficials de grau o màster.
L'adjudicació de les ajudes es durà a terme en dues fases. La primera (ordinària) té el termini de sol·licitud obert fins al pròxim 6 de setembre. La segona únicament per a l'estudiantat que haja hagut de matricular-se en una data posterior a la de finalització de la primera fase, en què el termini de presentació de sol·licituds serà del 16 al 30 de setembre.
Les ajudes s'adjudicaran a l'estudiantat que, en el curs acadèmic anterior, superà el 40% dels crèdits en què es va matricular, si aquests superaven els 40 ECTS (temps complet), o el 50% si estava matriculat a temps parcial (40 ECTS o menys).
Les sol·licituds dels que complisquen els requisits acadèmics seran prioritzades en funció de la renda per càpita de la unitat familiar, fins a un màxim de 8.000 euros, en ordre creixent, fins a esgotar el nombre d'ajudes convocades.
La determinació de la unitat familiar, el càlcul de la situació econòmica familiar i els criteris d'adjudicació es poden consultar en les bases completes de la convocatòria.
Amb l'objectiu d'utilitzar la major quantitat possible de vals i aconseguir que el major nombre possible de persones sol·licitants es vegen beneficiades per aquests, es durà a terme un control dels vals consumits.
Així, les persones beneficiàries que, el 31 de gener de 2025, sense causa prou justificada segons el parer de la Comissió d'Acció Social, no hagen utilitzat almenys el 90% de l'ajuda concedida fins a aquella data, se’ls revocarà l'ajuda, i es reassignaran els vals a persones que es troben en la llista d'espera.
De la mateixa manera, en data 31 de juliol de 2025, les persones beneficiàries que no hagen aprofitat l’indicat 90% dels vals concedits sense justificació suficient des de l'1 de febrer de 2025, no podran obtenir l'ajuda de menjador el primer semestre del curs 2025-2026.
L'ús indegut de l'ajuda (només és vàlida per al menú del dia) o la seua utilització per persones diferents al titular, en provocarà la revocació.
Com sol·licitar-la?
Qualsevol estudiant pot sol·licitar l'ajuda de menjador emplenant el formulari accessible per via telemàtica, que es troba disponible en la informació personalitzada de l'alumne o alumna (Intranet), triant el nombre de vals de menjar que preveja consumir durant cadascun dels períodes establits, fins a un màxim de 40 vals per període.
Al·legacions i resolució
Una vegada finalitzat el termini de la fase 1 (6 de setembre), el Servei d'Alumnat publicarà a la seua pàgina web una proposta de resolució, després de la qual els interessats disposaran de 5 dies hàbils per a presentar al·legacions.
Posteriorment, una vegada finalitzat el termini extraordinari de presentació de sol·licituds (30 de setembre), la Comissió de Selecció realitzarà una nova proposta de resolució, que inclourà les ajudes de la fase 2 i les modificacions de la fase 1, i que serà publicada també al web del Servei d'Alumnat.
Conclòs el posterior termini de 5 dies hàbils per a al·legar, i estudiades les argumentacions presentades, s'elevarà la proposta al rector. Llavors, la resolució definitiva es publicarà a l’esmentada pàgina web del Servei d'Alumnat.
Bases completes - Convocatòria d'ajudes de menjador 2024-2025
Notícies destacades