2 anys de mandat

José Bonet, catedràtic de la UPV i investigador de l'IUMPA, elegit president de la secció d'Exactes de la Reial Acadèmia de Ciències

[ 18/07/2018 ]

José Bonet Solves, catedràtic de la Universitat Politècnica de València (UPV) i investigador de l'Institut de Matemàtica Pura i Aplicada (IUMPA-UPV), ha sigut elegit president de la secció d'Exactes de la Reial Acadèmia de Ciències (RAC).

Acadèmic numerari des de l'any 2008, Bonet substituirà Jesús María Sanz en el càrrec.

Una eminència en l'àmbit

El professor Bonet està considerat com un dels principals dinamitzadors i referents de la investigació i divulgació matemàtica en l'àmbit nacional. Al llarg de la seua trajectòria professional, ha dirigit 14 tesis doctorals i ha publicat més de 200 articles d'investigació en revistes internacionals de matemàtiques.

Posar fi a la por a la matèria en la joventut, entre els seus objectius

Amb vista a la seua presidència, entre els seus reptes, Bonet assenyala que és fonamental contribuir a millorar la formació matemàtica en tots els nivells educatius preuniversitaris "per a posar fi com siga a la por que encara avui dia genera aquesta disciplina entre l?alumnat més jove".

En aquest sentit, Bonet destaca la importància d'iniciatives com el projecte ESTALMAT, impulsat el 1998 per la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, per a cultivar el talent matemàtic precoç a Espanya.

Al seu torn, el catedràtic de la UPV considera també necessari potenciar la coordinació de la secció d'Exactes de la RAC amb la resta de societats matemàtiques del país, així com promoure noves activitats de divulgació.

Una carrera atractiva i amb futur

Pel que fa als estudis universitaris de matemàtiques, Bonet destaca que, avui dia, és una de les carreres més atractives del sistema, a més de ser de les que més eixida professional té, ja que cada vegada són més les empreses que requereixen un perfil matemàtic en la plantilla. "Avui, el tractament de grans quantitats de dades és fonamental en molts camps, com la banca, la medicina, la genòmica, la seguretat informàtica, l'administració, etc. i ací, els matemàtics resultem imprescindibles", conclou el catedràtic de la UPV.

El mandat del professor Bonet al capdavant de la secció d'Exactes de la Reial Acadèmia de Ciències començarà el vinent mes d'octubre i es prolongarà durant dos anys.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC