Festival d’Art Contemporani

El Festival Intersectorial d’Art Contemporani d’Ucraïna i Espanya: “RENAIXEMENT” és una iniciativa conjunta de la plataforma CultUcrania, el Institut Francès i la Universitat Politècnica de València, que participa a través del Vicerectorat d’Art, Ciència, Tecnologia i Societat i de la Facultat de Belles arts gràcies al Pla d’Acció Universitat-Refugi del Ministeri d’Universitats.

L’objectiu principal d’aquest projecte és realitzar una actuació de suport cultural i psicològic a través del diàleg intercultural entre joves artistes de Espanya i Ucraïna, amb accions de sensibilització entre els diferents sectors de la comunitat universitària sobre aspectes relacionats amb la crisi d’Ucraïna. Naturalesa, ecocidi, humanitat, cicles de vida i mort, crisi, camins, mirades, destrucció, regeneració… seran temes a explorar.

EXPOSICIÓ

“Altered landscapes: art, war, and ecology project”

Del 17 de novembre de 2023 al 19 de gener de 2024
Espai n-1, Biblioteca General UPV (edifici 4L, planta baixa). Veure mapa

Inauguració: divendres 17 de novembre a les 13.00 h

No hi ha fronteres que puguen salvar-nos de la crisi ecològica. Això significa que la superació d’aquesta crisi ha de ser compartida. La guerra russa a Ucraïna va accelerar i va empitjorar aquests processos. Hem d’aprofitar qualsevol oportunitat per a conscienciar-nos, per a dialogar sobre un futur comú. L’art es converteix en una plataforma en la qual els artistes ens conviden a reflexionar sobre el que ocorre al nostre voltant. Parar l’atenció als nostres hàbits, als nostres patrons culturals… si són constructius. Aquest projecte no pot resoldre per si sol els problemes mundials, però pot despertar a un espectador individual, dialogar amb ell sobre el medi ambient. Recordar que tot està connectat amb tot. Que ja no hi ha temps per a observar… és hora d’actuar.

Comissariat: Katya Taylor, Laura Silvestre i Miquel Ángel Herrero-Cortell

Artistes: Sofia Melnyk, Kateryna Pokora, Ruslana Klyuchko, Carmelo Gabaldon, Roser Domingo & Jorge Dabalina, Marta Flisykowska, Oksana Udovyk i Ruth M-Domenech i Ivan Tsidylo

+ Performance ReincarNation “Catàstrofe congelada”

Autor i director del projecte: Vikhorst (Vik) amb la col·laboració de Álvaro Torrones i estudiants de l’assignatura de Performance del Grau de Belles Arts de la UPV sota la coordinació del director de teatre Chris Baldwin crearan una representació verbal basada en els diaris dels ucraïnesos sobre l’atemptat terrorista.

CONFERÈNCIA

“Trauma, Art, Recuperació. Context ucraïnès”

Del 17 de novembre de 10.30 h a 12.30 h
Sala d’actes de Rectorat (edifici 3A, planta baixa).

Ponents:

• Miguel Angel Herrero – Vicedegà de Relacions Internacionals, Facultat de Belles Arts UPV
  • Kateryna Taylor – Comissària de la Residència d’estudiants, PORT.AGENCY
  • Chris Baldwin – Mentor del projecte, comissari de la performance i la conferència. Director de Performance comissari i escriptor
  • Ivetta Delikatna – Mentora del projecte i comissària de la campanya de comunicació ecocidi a Ucraïna, ECOMM
  • Adrien Sina – Mentor del projecte, comissari de ‘FUTURS FEMENINS: UCRAÏNA – Guerra | Opressió | Distopia”
  • Vikhorst – Autor i director de la Performance teatral documental del projecte ReincarNation