Serveis Informàtics

Suport informàtic

Siga tan amable de consultar prèviament les secciones ‘Preguntes freqüents’, ‘Guies d’usuari’ i ‘Tutorials pas a pas’

Les sol·licituds de suport informàtic s’inicien a través de l’eina Gregal ETSA (http://gregal.upv.es/etsa). Es pot oferir assistència presencialment en el taulell situat a l’entrada del despatx de Tècnics Informàtics (accés per planta baixa de l’escala 3).

Aules informàtiques

Llegir més

Aula de plòters

Llegir més

Estudiants

Llegir més

Preguntes freqüents

Tinc problemes amb les descàrregues des de la web d’Autodesk com amb si els seus programes?

Com a alumne de l’ETSA, quan vages a instal·lar programari d’Autodesk i per a evitar errors o acurtar temps de descàrrega, informar-te que tens disponible un recurs de xarxa amb les diferents versions, inclusivament Revit, AutoCAD i 3DSMax.

Tot aquest programari pots copiar-lo directament des de la Wifi UPVNET al teu PC, a un pendrive des de qualsevol equip de les aules informàtiques o fins i tot accedir còmodament en remot a través de VPN.

El recurs de xarxa és \\efe.aarq.upv.es\windows\Autodesk

Com amb si la meua llicència per al programari d’Autodesk?

Autodesk subministra una llicència educacional vàlida per a 1 any a tot aquell que acredite el seu pertentencia a la UPV. Aquest és un tràmit que els interessats han de fer directament amb Autodesk, acreditant documentalment que és part de la comunitat universitària (còpia del carnet UPV, resguard de matrícula, etc).

Aquest tràmit es fa individualment en la web d’Autodesk creant un perfil personal d’usuari, tens més informació en www.autodesk.com/education/edu-software/overview (en anglès).

No tinc llicència de Windows 10 com l’aconseguisc?

Com a alumne actualment matriculat en la UPV disposes d’1 clau de producte de Windows 10, entre altres programes de Microsoft. El teu número de sèrie pots trobar-ho en el llistat de programari de Azure Dev Tools (es requereix autenticació inicial mitjançant un SMS al teu telèfon mòbil).

Si per a instal·lar Windows 10 necessitares crear mitjans d’instal·lació (dispositiu de memòria USB, DVD o arxiu ISO), dirigeix-te a www.microsoft.com/es-es/software-download/windows10

Tinc caducat l’antivirus (o no tinc cap) i entra malware al meu equip

Com a estudiant de la UPV disposes de llicències de Kaspersky. Desinstal·la l’antivirus que tingues instal·lat i segueix les instruccions que trobaràs entrant amb el teu usuari en software.upv.es i seleccionant la categoria corresponent.

Quin ordinador em compre?

Una bona referència són els requisits del sistema proporcionats per Autodesk, dona-li una ullada als de l’última versió d’AutoCAD o 3ds Max en knowledge.autodesk.com/es/support/system-requirements

Si tens previst utilitzar Lumion, tens els requisits disponibles en www.lumion.es/requisitos

El meu PC va lent què faig?

Fes una còpia de seguretat de les teues dades i prova de restablir el PC (Configuració > Actualització i seguretat > Recuperació).

Si desitges reinstal·lar Windows des de zero, ací tens més informació: www.microsoft.com/es-es/software-download/windows10

Per a millorar notablement el rendiment, si el teu PC no disposa de disc SSD pots dirigir-te a qualsevol botiga d’informàtica perquè canvien el teu vell disc dur magnètic per un d’estat sòlid.

Tinc un Mac i m’agradaria instal·lar Windows 10 Com ho faig?

Si el teu Mac fora compatible, pots fer-ho amb l’assistent Boot Camp. Ací tens més informació: support.apple.com/es-es/ht201468

Tingues en compte que necessites preparar prèviament:

  • El número de sèrie de la llicència de Windows 10 a instal·lar en el Mac.
  • 1 dispositiu de memòria USB que continga els mitjans d’instal·lació de Windows 10.
  • 1 dispositiu de memòria USB addicional que demanarà l’assistent Boot Camp i que emmagatzemarà els drivers específics del teu Mac.