Conferència LYDIA KALLIPOLITI

16.05.2024 | 12:45h | Sala Proyecciones ETSA-UPV

Kallipoliti impartirà la conferència “Histories of Ecological Design”, inclosa dins del Seminari Sobre Investigació Arquitectònica del mateix nom (sessions impartides en llengua anglesa)

L’interès del seminari és la presentació de les actuals investigacions dirigides per la professora Kallipoliti, que obrin nous camins en la qüestió de l’epistemologia ecològica i el seu impacte en l’arquitectura. Així com intensificar les relacions per a promoure i afavorir la mobilitat, aprofundir en la conformació de panells internacionals d’expertes destinats a l’avaluació i supervisió de tesi i projectes d’investigació.

Per a assistir al seminari ÉS NECESSÀRIA LA INSCRIPCIÓ en el següent enllaç.

PROGRAMA:

10.00 Lab meeting amb estudiantat doctorat inscrit, abstract sobre la seua investigació (Sala pdi/pas) coordinat per Carlos Gómez i Eva Álvarez

12.45 Conferència impartida per Lydia Kallipoliti en Sala de Projeccions “Histories of Ecological Design” presentada per Thaysa Malaquias

14.00 Trobada amb estudiants de doctorat i directores de tesis amb Kallipoliti en sala pdi/pas (càtering dinar fred)

16.00 Taller amb Lydia Kallipoliti sobre com planificar una investigació en arquitectura (sala pas/pdi o sala de vídeo conferencies) coordinat per Carlos Gómez i Eva Álvarez

18.30 Final de la sessió

Si vols saber més de Lydia Kallipoliti ací pots llegir una pinzellada sobre ella:

Lydia és arquitecta, enginyera i acadèmica. Té un Diploma en Arquitectura i Enginyeria de la Universitat Aristòtil de Tessalònica (Grècia), un SMArchS en disseny i tecnologia de la construcció del MIT, així com un Mestratge en Arts i un Doctorat de la Universitat de Princeton. Abans de Cooper Union, Kallipoliti va ser professora assistent en l’Institut Politècnic Rensselaer, on va dirigir el programa MSArch, professora assistent en la Universitat de Syracuse i professora adjunta adjunta en la Universitat de Columbia [GSAPP] i en Cooper Union, on es va exercir com a professora sènior. Associada de l’Institut de Disseny Sostenible i com a Càtedra Feltman d’Il·luminació. La seua investigació se centra en les interseccions de l’arquitectura, la tecnologia i la política ambiental i, més particularment, en experiments amb materials de reciclatge, teories de residus i reutilització, així com sistemes i entorns urbans tancats i autosuficients.

Kallipoliti és autora del llibre en línia History of Ecoological Design per a l’Oxford English Encyclopedia of Environmental Science (2017), editora de “EcoRedux”—un número especial de la revista Architectural Design (AD, 2011)—i autora del llibre The Architecture of Closed Worlds, Or, What is the Power of Shit (Lars Muller Publishers/Storefront for Art and Architecture, 2018), que va ser finalista del Cornish Family Prize entre totes les publicacions de disseny, art i arquitectura en 2018 pel National Galeria de Victoria a Melbourne. “Closed Worlds” també va ser una exposició originalment encarregada per Storefront for Art and Architecture a Nova York i va viatjar a la Galeria WUHO a Los Angeles i a la Galeria d’Art de la Universitat de Tecnologia de Sydney. Va ser revisada per Wired, Dissegno Daily, Abitare, The Observer, VICE, Archinect, The Architect’s Newspaper i va rebre el premi anual d’ACSA per assoliments creatius en 2017.

Kallipoliti ha rebut diversos premis, inclosa una medalla de plata en els premis internacionals W3 a la innovació digital en consciència ambiental, un honor en la 14a edició dels Webby Awards de l’Acadèmia Internacional d’Arts i Ciències Digitals, subvencions de la Fundació Graham de l’Estat de Nova York. Consell de les Arts, Fundació Onassis, Esment d’Honor de la Biennal de Shenzhen, Premi Marvin E. Goody per l’ús creatiu de materials, Beca Fulbright, Premi Lawrence Anderson per la documentació creativa de la història de l’arquitectura, Facultat Benjamin Menschel Grant, la beca Woodrow Wilson, l’High Meadows Sustainability Fund i premis de disseny de The Architect’s Newspaper. Recentment, va ser reconeguda com a Innovadora Líder en Disseny Sostenible en els Premis Design & Build 2019, 2020 i 2021 de BUILD.

És autora de més de cinquanta articles i treballs de recerca publicats en revistes i llibres, inclosos Log, Architectural Design, Praxis: Journal of Building + Writing, Domus, Volume, ArchPlus, Future Anterior, The Cornell Journal of Architecture, Thresholds, 306090, Pidgin, e-flux arquitectura, revista Strelka, TJE, Arquitectura a Grècia, Edificis i paisatges, The Journal of Architectural Education i diversos llibres. El seu treball també s’ha exhibit en diversos llocs internacionals, inclosa la Biennal de Venècia, la Biennal de Disseny d’Istanbul, la Biennal de Shenzhen, el Centre Cultural Onassis, la Trienalle d’Arquitectura d’Oslo, la Reial Acadèmia d’Arquitectes Britànics, la Galeria Nacional de Victoria, Melbourne. , el Design Hub de Barcelona i el London Design Museum.

Kallipoliti és la curadora principal, juntament amb Areti Markopoulou de la Biennal d’Arquitectura de Tallinn amb el tema “Comestible o l’arquitectura del metabolisme”.