P1. D1/E1-3/AE El professor realitza les accions necessàries per a assegurar la coordinació de l’assignatura (100% si s’imparteix per un sol professor)
| Em coordine amb la resta de professorat que imparteix l’assignatura dins d’un mateix grup (marcar també si el grup sencer només l’imparteixes tu) | Enllace/s a documents coordinació (ubicació Poliformat) | Model de document de coordinació docent |
| Em coordine amb la resta de professorat que imparteix l’assignatura entre diferents grups (marcar també si l’assignatura només té un grup o si imparteixes l’assignatura sencera) | Enllace/s a documents coordinació (ubicació Poliformat) | Model de document de coordinació docent |
| Participe en la coordinació de l’assignatura amb el professorat que imparteix l’assignatura en altres campus (en la mateixa titulació). Marcar també si l’assignatura no pertany a una titulació que s’imparteix també en un altre/s campus | Enllace/s a documents coordinació (ubicació Poliformat) | Model de document de coordinació docent |
P2. D1/E2-2/AE Continguts teòrics-pràctics de cada tema (els models dels exemples A2 i taula A3, representen un exemple de la informació que es requereix, però no és necessari que les evidències d’aquest indicador seguisquen el format d’aquests exemples).
| Inclou un índex detallat de les unitats temàtiques o temes | Enllaç a document/lessons/guia docent amb l’índex d’unitats temàtiques/temes desglossat per apartats | Si en el document o el lessons hi ha més informació, indicar la pàgina o l’apartat on es troba l’evidència en el camp d’observacions. p. ex.: veure transparència 3 del document. |
| S’inclou, a més de a), un llistat d’activitats pràctiques (tasques, tallers, activitats, pràctiques de laboratori, etc.) | Enllaç a document/lessons on aparega el llistat de pràctiques a realitzar | No és necessari realment una llista específica d’activitats si estan incloses dins dels diferents temes o unitats didàctiques. (no presentar evidències si es compleix la c) p. ex.: veure Model Taula A3 |
| Es proporciona a més de la b) la descripció de les pràctiques (tasques, tallers, activitats, pràctiques de laboratori, etc.). | Enllace/s al document/lessons amb la descripció de pràctiques o els documents/lessons en els quals descriuen cadascuna de les pràctiques. En el cas que la descripció de les pràctiques estiga en una carpeta de recursos només serà necessari incloure l’enllaç a la carpeta de PoliformaT | La descripció global de pràctiques es pot trobar en un mateix documente/carpeta/lessons o bé en diferents documents/carpetes/lessons(indicar en observacions els aclariments que considere oportunes) |
P3. D1/E2-3/AE Programació de l’assignatura (els models de les taules A3, B1 i B2 representen un exemple de la informació que es requereix, però no és necessari que les evidències d’aquest indicador seguisquen el format de les taules model)
| Programació bàsica d’acord amb la guia docent (assignació d’hores en TA, ES, PA, PA, PL, PC, PI) | Evidències ja registrades en bases de dades (no es presenten evidències) | |
| Programació temporal per temes, pràctiques i lliurables | Enllace/s al document/lessons on aparega la programació bàsica | p. ej: Veure Model Taula A3 o Model Taula B1 En el cas que es treballe l’assignatura per projecte, s’inclourà la programació general del projecte |
| Programació temporal detallada a nivell de sessió | Enllace/s al document/lessons on aparega el detall de la programació de l’assignatura per sessions | p. ej: Veure Model Taula B2 En el cas que es treballe l’assignatura per projecte, s’inclourà la programació d’etapes/seguiment del projecte |
P4. D1/E2-4/AE Programació del treball no presencial de l’estudiant (els models de les taules A3, B1 i B2 representen un exemple de la informació que es requereix, però no és necessari que les evidències d’aquest indicador seguisquen el format de les taules model)
| Les hores de treball no presencial de l’alumne estan definits en la guia docent. | Evidències ja registrades en bases de dades (no es presenten evidències) | |
| Les hores de treball no presencial reals associades a treballs, projectes i/o activitats, es corresponen amb les hores de treball no presencial reflectides en la guia docent. | Enllace/s al document/lessons on aparega el detall de la programació del treball no presencial. | p. ej: L’estimació d’hores de treball no presencial, pot estar definida en cada treball, projecte, lliurament o activitat. No fa falta definir una taula específica per a això. L’estimació d’hores de treball de l’estudiant podria estar definida en la llista corresponent a l’apartat c) i d) de l’E2-2/AE, en el cas que n’hi haguera. p. ej: Veure Model Taula A3 (inclou columna d’estimació treballe no presencial de l’alumne) p. ej: Veure Model Tabl a B1 (inclou columna d’estimació treballe no presencial de l’alumne) p. ej: Veure Model Taula B2 (inclou columna d’estimació treballe no presencial de l’alumne) El temps de treball no presencial de l’alumne no ha de superar les hores de treball no presencial (TNP) corresponents als ECTS (veure guia docent ) p. ex.: assignatura de 6 crèdits = 105 hores no presencials |
| El treball no presencial de l’estudiant, a més de b) està equilibrat durant el quadrimestre/s. | Enllace/s al document/lessons on aparega el detall de la programació del treball no presencial | El treball no presencial de l’alumne ha d’estar raonablement repartit al llarg del/els quadrimestre/s de manera que estiga equilibrat. |
P5. D1/E2-5/AE Metodologies docents
| Es defineix el mètode d’ensenyament-aprenentatge de la guia docent | Evidències ja registrades en bases de dades (no es presenten evidències) | |
| Es proporciona a més de a) la descripció de les metodologies docents empleades al llarg del procés d’ensenyament-aprenentatge | Enllace/s al document/lessons amb la descripció de les metodologies docents empleades per al desenvolupament dels diferents continguts | La descripció de les metodologies docents es pot realitzar de manera general o per unitats temàtiques (no presentar evidències si compleix c) |
| A més de b), s’inclou la descripció detallada de la metodologia utilitzada en cada activitat, descrivint clarament les tasques a desenvolupar per l’estudiantat. | Enllace/s al document/lessons amb la definició de les metodologies docents empleades per al desenvolupament dels diferents continguts | El tipus de metodologies podria estar inclosa en la descripció de l’activitat o bé en una taula tipus Model Taula B2 (que inclou una columna on es defineixen les metodologies docents) |
P6. D1/E2-6/AE Utilització de la plataforma en línia de suport a la docència (PoliformaT)
| La informació relativa a l’assignatura es troba accessible en el PoliformaT | Enllaç a la carpeta de PoliformaT on es trobe la documentació o al/els lessons corresponent/s (o al document on es troben els enllaços a altres plataformes) * | PoliformaT ha de ser la plataforma base de la informació de la gestió de les assignatures (*) En el cas d’utilitzar altres plataformes, incloure els enllaços a les mateixes en PoliformaT |
| La informació disponible en la plataforma està organitzada de manera clara i ordenada | Enllaç poliformaT | Es requereix en aquest apartat un mínim d’ordre en l’estructuració de la documentació, que facilite a l’estudiant el seguiment de l’assignatura |
| La informació a més de b), està dissenyada i estructurada de manera que facilita el procés d’aprenentatge | Enllaç poliformaT | Es requereix justificar aquesta selecció a més d’incloure els enllaços que ho demostren (no és suficient amb estructurar la informació per carpetes) |
P7. D1/E2-7/AE Descripció d’objectius/resultats d’aprenentatge
| Definició general dels objectius /resultats d’aprenentatge que s’arrepleguen en guia docent. | Evidències ja registrades en bases de dades (no es presenten evidències) | |
| Descripció més detallada dels objectius/resultats d’aprenentatge per unitats temàtiques o temes. | Enllace/s a document/lessons on estiguen els resultats d’aprenentatge de cada tema | Veure Exemple C1 |
| S’inclouen a més de b), les activitats/acciones a realitzar per a la consecució dels objectius/resultats d’aprenentatge | Enllace/s a document/lessons on apareguen les activitats que es realitzen per a aconseguir els objectius/resultats | Veure Exemple C2 |
| D1/E4- Procés d’Ensenyament-Aprenentatge actiu centrat en l’estudiant | Incloure enllaç a taula Model Taula D emplenada si no s’especifica aquesta informació en la descripció de cada activitat | S’inclouran només les activitats i metodologies que desenvolupa el professor |
P8. D1/E4-1/AE Les activitats proposades per a l’assignatura contemplen espais per a la col·laboració fomentant l’intercanvi d’idees i l’aprenentatge entre iguals
| S’aprecia un cert component de treball en equip | Enllaç poliformaT si es requereix | Incloure observacions si es requereix Veure Model Taula D, columna 2 |
| Una part rellevant de les activitats es realitza en format grupal | Enllaç poliformaT si es requereix | Incloure observacions si es requereix Veure Model Taula D, columna 2 |
| Una part rellevant de les activitats es realitza en format grupal i a més es desenvolupen activitats en les quals els estudiants exposen les seues idees i les debaten amb els seus companys fomentant l’intercanvi d’idees | Enllaç poliformaT si es requereix | Incloure observacions si es requereix Veure Model Taula D, columna 2 |
P9. D1/E4-2/AE Ús de metodologies actives d’aprenentatge
| S’inclouen exercicis/activitats/tasques que requereixen la participació de l’estudiant en el procés d’aprenentatge | Enllaç poliformaT si es requereix | Incloure observacions si es requereix Veure Model Taula D, columna 4 |
| S’aprofiten les sessions presencials d’aula per a l’aplicació del coneixement i interacció i no únicament per a la transmissió del coneixement | Enllaç poliformaT si es requereix | Incloure observacions si es requereix Veure Model Taula D, columna 5 |
| S’empren metodologies actives d’aprenentatge addicionals a les tradicionals de lliçó magistral, problemes i pràctiques de laboratori, que ajuden a millorar/reforçar el procés d’ensenyament-aprenentatge | Enllaç poliformaT si es requereix | Incloure observacions si es requereix Veure Model Taula D, columna 6 |
| Es fomenta l’autonomia de l’estudiant, alhora que garanteix suport i orientació adequats per part del professor | Enllaç poliformaT si es requereix | Incloure observacions si es requereix Veure Model Taula D, columna 7 |
| Les metodologies docents utilitzades ajuden l’estudiant a desenvolupar les competències assignades a la guia docent | Enllaç poliformaT si es requereix | Veure Model Taula D, columna 3 |
P10. D1/E4-3/AE Adaptació a la diversitat
| Té en compte i s’ocupa de la diversitat d’estudiants i les seues necessitats, permetent vies d’aprenentatge flexibles (dispensa, ERASMUS, necessitats especials…) | Evidències ja registrades en bases de dades (no es requereixen evidències) | |
| D1/E5- Avaluació coherent i formativa (el Model Taula E representa un exemple de la informació que es requereix, però no és necessari que les evidències d’aquest indicador seguisquen el format de les taules model, si la informació sol·licitada es troba disponible en PoliformaT i es poden evidenciar a través dels enllaços pertinents) | ||
P11. D1/E5-1/AE Es proposa avaluació contínua
| Es realitza una avaluació contínua de l’estudiant (més de dos actes d’avaluació al llarg del quadrimestre) | Evidències ja registrades en bases de dades (no es requereixen evidències) |
P12. D1/E5-2/AE El sistema d’avaluació permet conèixer l’abast de l’aprenentatge
| S’utilitzen altres sistemes d’avaluació distints a l’examen escrit que permeten valorar l’aplicació de coneixement | Enllaç guia docent o poliformaT si es requereix | Veure Model Taula E, columna 2 |
| S’utilitzen sistemes d’avaluació que permeten valorar l’adquisició de competències específiques | Enllaç poliformaT si es requereix | Veure Model Taula E, columna 3 |
| S’avaluen competències transversals (l’assignatura no té per què ser punt de control) | Enllaç poliformaT si es requereix | No es requereixen evidències si l’assignatura és punt de control. Només presentar evidències si l’assignatura no és punt de control, però es treballen i s’avaluen les competències transversals. Veure Model Taula E, columna 4 |
P13. D1/E5-3/AE Detall del sistema d’avaluació
| Es defineixen els sistemes d’avaluació i el pes de cadascun en l’avaluació, al principi del curs. | Evidències ja registrades en bases de dades (no es requereixen evidències) | |
| Es proporciona a més de l’a), el valor de cadascun dels actes d’avaluació, al principi del curs, o amb la suficient antelació. | Enllace/s al document/lessons amb la definició del detall del valor de cada acte d’avaluació | Veure Model Taula E, columna 5 |
| Es proporciona a més del b), el/els criteris d’avaluació dels diferents actes d’avaluació, al principi del curs, o amb la suficient antelació. | Enllace/s al document/lessons amb la definició del/els criteri/s d’avaluació dels diferents actes d’avaluació | Els criteris d’avaluació es refereixen a com s’avalua internament un acte d’avaluació, p.e. per als exàmens escrits (el valor de cada pregunta) Veure Model Taula E, columna 6 |