- -
UPV
 

Serveis que prestem

Compromisos que assumim

Atenció a l'usuari

Normativa



Cultura Campus d'Alcoi

Cultura Campus de Gandia



Formación

Aules de Cultura UPV

Espacio N-1

PC_ACTS

Prime the Animation!

Novembre Festival de Jazz

Música UPV

Cine Dijous de pel·lícula

POLINIZA DOS Trobada d'Art Urbà

Residencia artística

Mundos por venir

Red Espacios Expositivos UPV

Agenda UPV



Sala d'exposicions del Rectorat

PAC

Hall Solidari

En Acció

ÀGORA SOUND

 
02/11/22
Notícia
Confèrencia "L'aprenentatge de l'arquitectura a través del joc"

divendres, 4 de novembre de 2022
A càrrec d'Arantza Mariskal, responsable de Medialab Tabakalera de Sant Sebastià a la Sala de projeccions de l'ETSA. A les 13.00 h

A càrrec d'Arantza Mariskal, responsable de Medialab Tabakalera de Sant Sebastià.

Aquesta xarrada versarà sobre el concepte del projecte BED, Biblioteca Expandida Deslocalitzada. Una BED és un espai d'accés lliure a la creació, a l'aprenentatge i al coneixement col·lectiu, on es potencia la interacció ciutadana. És un espai públic, obert i que pot estar a tot arreu fora de la biblioteca física.

____________________________________

Detectada en la societat una falta d’informació sobre el que l’arquitectura pot proporcionar, així com una absència d’educació arquitectònica en la formació dels xiquets i sent coneixedors que a través del joc l’aprenentatge es converteix en un coneixement més profund.

En l’assignatura Projectes d’Intervenció en el Patrimoni Arquitectònic (PIPP), desenvolupada en el taller 2 del Departament de Projectes Arquitectònics per Ana Navarro Bosch, es programa una dinàmica del curs amb la realització de diversos exercicis d’aproximació a la posada en valor de l’arquitectura existent en la societat, en concret en la infància.

En aquesta es duen a terme exercicis com el disseny d’un joc relacionat amb l’arquitectura dirigit a xiquets i ho fa amb l’objectiu d’endinsar-se en el món infantil amb la finalitat de comprendre’n el funcionament i introduir-se en el llenguatge dels xiquets i conéixer la seua manera de relacionar-se amb el món, i amb la finalitat de ser capaços d’empatitzar amb ells i donar una millor resposta al disseny dels espais adaptats a ells.

Una altra de les activitats que es realitza a continuació és el disseny, construcció i execució d’una activitat en format taller d’arquitectura per a realitzar amb xiquets d’Educació Primària. Els exercicis donen com a resultat propostes que fan valdre l’arquitectura des del coneixement de la ciutat, el funcionament de l’estructura, el maneig de l’espai, les possibilitats de creació a partir d’un sistema d’ordre o la importància del domini de la llum i de l’ombra que produeix. 


EMAS upv