Serveis que prestem

13/10/22
MOBILE - Performance

Divendres 14 d'octubre de 2022
Jardí de la Facultat de Belles Arts (UPV)
Horari: a les 12 h

El present projecte és un encàrrec al compositor i artista sonor Alberto Bernal per al festival “Ressonàncies” del Museu Reina Sofia, comissariat per José Luis Espejo. La idea sobre la qual s’articula la proposta és la d’integrar artistes del món de l’art sonor i la música contemporània en la realització d’una intervenció en un espai de la Universitat.

La singularitat de la composició ja no seria un contingut aïllat i realitzable en qualsevol lloc neutre, sinó precisament la relació amb un espai o lloc específic i tota la significació i memòria que aquest porta amb si mateix. Els diferents elements que componen el campus de la UPV seran utilitzats com un conjunt d’elements a partir dels quals es materialitzarà l’obra: els múltiples camins i itineraris que descriu en el seu interior seran recorreguts per un performer, la posició del qual quan camine serà el que determine l’acció dels quatre percussionistes, situats inicialment en quatre cantonades de l’espai.

Posteriorment, són els mateixos percussionistes els qui també recorreran l’espai, i despertaran les seues múltiples ressonàncies mitjançant el seu moviment, i crearan en els espectadors una experiència d’escolta que variarà depenent d’on estiguen situats o com es moguen durant la intervenció. I, junt amb els camins, també alguns dels elements sonors presents en l’espai mateix, el so del qual serà intervingut o despertat pels percussionistes: fonts, diferents arbres i arbustos, o els bancs que ocupen el lloc.

Es converteix, així, l’espai en una realitat augmentada a través del so, un macroinstrument. En el projecte ‘Mobile’ participaran 4 percussionistes i comptarà amb la col·laboració de 8 estudiants de l’assignatura Art Sonor del grau en Belles Arts, amb la preparació del catedràtic del Departament d’Escultura Miguel Molina Alarcón i l’assessorament de l’artista sonor Alberto Bernal.