Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

19/11/19
Leonardo da Vinci: el músic amagat (PAC 2019)

Data: 28 de novembre del 2019
Hora: 19.00 h
Lloc: Auditori Alfons Roig. Facultat de Belles Arts (UPV)
Entrada gratuïta fins completar l'aforament

Xarrada de mediació cultural amb exemples musicals, d'aproximadament 1 hora de duració, a propòsit del treball de Leonardo da Vinci com a músic, inventor d'instruments musicals i coneixedor d'elements de composició musical que avui dia es consideren en l'estudi dels signes de semiòtica musical.

Samir Suez, llaütista i musicòleg. Inicia estudis a Xile, on es llicencia en Ciències i Arts de la Música amb el màxim de vots, a la Universitat Catòlica de Valparaíso.

El 2000 viatja a Itàlia per a perfeccionar-se en llaüt i guitarra barroca amb Eduardo Eguez, Paul Beier i, en baix continu, amb Roberto Gini.

El 2007 obté el diploma quadriennal d'especialització en Música Italiana del Segle XVII, sota la direcció de Roberto Gini; el 2008, el diploma d'Intèrpret Superior en Llaüts i Guitarra Barroca. El 2014 obté el grau acadèmic de Màster en Investigació Musicològica i, actualment, realitza la tesi doctoral en Solmització, Semiòtica i Anàlisi Musical a l'Escola de Belles Arts de la UPV, sota la direcció d'Álvaro Zaldívar i Miguel Corella.

Des del 2003, és director del grup Il Palinsesto, amb el qual, fins ara, realitza concerts a Espanya, Itàlia i França. Ha participat en nombrosos conjunts i orquestres especialitzades, i en l'actualitat, té diversos seminaris sobre solmització i teoria de la música del Renaixement a Espanya, Itàlia i Suïssa.

El 2014 part de les seues investigacions van ser publicades per la casa editorial Si Bemoll per a Espanya i Amèrica Llatina sota el títol La Solmisación. Una herramienta para la interpretación de la música renacentista y barroca.

Organitza: Companyia artística Il Palinsesto. Associació francesa