Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

11/02/19
Taller d'iniciació a les castanyoles (PAC 2019)

Data: 18, 20 i 22 de febrer del 2019
Lloc: Casa de l'Alumne (edifici 4K) Sala Ximo Mora
Horari: de 19.00 a 21.00 h
Es requereix inscripció prèvia.

INSCRIPCIÓ: https://goo.gl/forms/HQ0v4oKJ3bRi3nt12

Es proposa un taller iniciació al toc de les castanyoles per a aquelles persones que tinguen un interès per aquest instrument de percussió.
La proposta és desenvolupar un taller de tres sessions, on la percussionista professional Inés García Marín introduirà les persones participants en l'apassionant art del toc de la castanyola.
L'activitat està limitada a 20 participants, que han de portar les seues pròpies castanyoles i quadern i bolígraf per a prendre notes.

Programa:

• Notes de ritmes bàsics
  • Exercicis d'escalfament
  • Execució de tocs bàsics
  • Exercicis per a practicar la velocitat del repic
  • Exercicis per a netejar el repic de castanyoles
  • Aplicar els retocs apresos de castanyoles a una peça musical clàssica espanyola o popular.

Inés García Marín: va nàixer i créixer a Castelló de la Plana, on va estudiar percussió des dels 8 anys. Després d'acabar el Conservatori Professional de Música de la mateixa ciutat, va tocar en diverses agrupacions musicals.
Més endavant va tenir l'oportunitat de ser estudiant d'intercanvi a Porto, Portugal, i allí va formar la seua pròpia banda de rock-metal amb estudiants de diversos països. També va conèixer moltes persones de regions orientals i va poder improvisar amb elles, mitjançant el caixó i altres instruments de percussió. A més, va aprendre a desenvolupar-se millor submergida en ritmes àrabs i flamencs.
Uns mesos després, la Universitat Politècnica de València li va atorgar una beca PROMOE i va poder anar a l’NTUA, la universitat més famosa de Taiwan, per a estudiar percussió a Taipei. Allí va poder aprendre sota el guiatge del famós director, compositor i percussionista Yiu Kwong Chung. Al seu torn, va participar activament en una famosa orquestra d'aquesta ciutat, on va poder tocar com a solista en el concert que celebrava els 33 anys de col·laboració entre Nova Taipei i Sternberg, una ciutat alemanya.

Més informació: