Up! Steam3: STEAM City

Competició dirigida a l'alumnat de col·legis i instituts de la Comunitat Valenciana

Com seria la ciutat sostenible i intel·ligent per a les persones joves? Què eliminarien dels entorns urbans on viuen? Què hi afegirien? Quines solucions proposen per a preservar el medi ambient? I per a evitar els embossos? Com han de conviure els/les vianants amb les bicicletes i els patinets?

El Consell Social de la Universitat Politècnica de València (UPV) busca joves per a definir les ciutats del futur a través de la convocatòria de la tercera edició d’Up! Steam

Es tracta d’una competició dirigida a l’alumnat de centres educatius de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de productes, eines, prototips i espais que fomenten la sostenibilitat i transformen la ciutat en una ciutat intel·ligent (smart city).

Les persones participants han de presentar projectes que aconseguisquen establir un equilibri entre el desenvolupament econòmic i la preservació del medi ambient, utilitzant la tecnologia, les enginyeries, l'arquitectura, les matemàtiques, l'art i la ciència per a millorar la qualitat de vida de les persones.

Tres categories dividides per edats

Up! Steam conté tres categories dividides per edats i tipologia del projecte. La categoria DREAMERS, on els equips realitzen un projecte d'ideació, però sense executar-lo físicament. En la categoria MAKERS, els equips duen a terme un projecte d'ideació i l'executen desenvolupant un prototip físic, una maqueta, un producte o una màquina. Finalment, la categoria CODERS, on les persones participants han de realitzar un projecte de programació.

La competició està dirigida a centres escolars de primària, secundària i batxillerat. Els cursos que poden competir són els compresos entre 5é d'educació primària i 2n de batxiller (tots dos inclosos).

Aprendre fent

Amb aquesta iniciativa educativa innovadora, el Consell Social de la UPV persegueix la promoció de la innovació i el pensament creatiu a través de la metodologia de l’aprenentatge basat en la pràctica (learning by doing). A més, promou la creació d'un ambient inclusiu i igualitari entre les persones participants, i despertar l’interès, especialment de les dones, per les disciplines cientificotecnològiques.

Up! Steam fomenta el treball col·laboratiu, la comunicació i la resolució de problemes, que s’entenen com a característiques fonamentals del futur digital, i cerca eliminar els tabús i prejudicis que allunyen la joventut de les assignatures CTEAM (STEAM en anglès).

El termini d'inscripció estarà obert fins al 15 de desembre del 2021.

(03/12/2021)