Generació Espontània en UPV TV

Cristina Abril (D.R.O.N.E.): "Muntar un dron és molt senzill, amb un poc d'informació, qualsevol ho pot fer a casa"

[ 14/03/2018 ]

"És una organització que sorgeix entorn del desenvolupament de la tecnologia dron i que té per objectiu difondre en la comunitat universitària, tant de la UPV com de la resta d'Espanya, l'ús d'aquesta tecnologia per mitjà d'esdeveniments, cursos, tallers, competicions...".

Així defineix Sergio Blesa, responsable de xarxes socials de D.R.O.N.E -acrònim de Drone Research and Organization of Non-Conventional Events- l'associació d'estudiants de la Universitat Politècnica de València (UPV) dedicada al món del dron i integrada en el programa Generació Espontània (plataforma institucional de la UPV que fomenta i recolza la realització d'activitats extracurriculars, contribuint al desenvolupament formatiu i l'adquisició de competències transversals de l'estudiant).

"Vaig conèixer DRONE perquè estaven organitzant un esdeveniment i cercaven col·laboradors, voluntaris. Ens va arribar un correu, demanant si podíem ajudar i ací acabarem", explica Sergio. "Va ser per tirar una mà als companys", postil·la somrient Cristina Abril, responsable de Gestió i Normativa de Competicions.

Qualsevol alumne pot unir-se

"El nostre objectiu és donar a conèixer un àmbit emergent i realment molt interessant", indica Cristina, que afig que "no volem que es tanque solament als enginyers electrònics, als aeronàutics, és una cosa molt més oberta, en la que qualsevol alumne, de la branca que siga, com a hobby, pot introduir-se en aquesta temàtica".

"De fet", prossegueix, "encara que darrere tinga molta ciència, és alguna cosa al que quasi qualsevol persona com a hobby pot arriba. Muntar-te un dron, si t'informes un poc, és alguna cosa que pot fer cadascun en la seua casa. És molt senzill".

Més barat que un helicòpter

Sergio, que agraeix els nombrosos suports rebuts per D.R.O.N.E. -"comptem amb el suport de moltes escoles de la UPV, entre elles la de Disseny, la de Teleco, que ens ha ajudat moltíssim amb el tema de reducció d'interferències en llocs tancats i sistemes de comunicació entre els drons i les emissores, l'IDF ens ha proporcionat un lloc on treballar... i també tenim patrocinadors externs"-, explica també que formar part de l'associació "no lleva molt temps. Depèn del que li vulgues dedicar. Cerquem gent que aporte el que puga, no que es dedique exclusivament a açò".

A més, es tracta d'un sector "que té moltes aplicacions, tant a nivell industrial, de vigilància... És molt més barat per a un Ajuntament que cerca vigilar els camps llogar un dron que un helicòpter, i al final compleixen la mateixa funció".

Potent, aerodinàmic i lleuger

Per a Sergio, "un dron ha de ser aerodinàmic i, sobretot, lleuger". "En drons de carreres", afig Cristina, "molta potència i poc pes, sobretot". Sota aqueixes premisses, els seus drons han arribat a aconseguir els 80-90 km/h, xifra que esperen superar gràcies al treball que, com explica la pròpia Cristina, "fem mitjançant proves de potència en bancs de motors per a veure com funcionen les pales, quina potència li hem de donar, els voltatges...".

En qualsevol cas, conclou l'estudiant de la UPV, en D.R.O.N.E. "hi ha molt bon ambient de treball. Ens ajudem molt. Al principi, anàvem tots molt perduts i hem anat aprenent alhora. No necessites un coneixement molt avançat, no et vas a sentir perdut allí. Hem començat tots des de zero".

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC