President mundial del negoci d'impressió d'HP

Enrique Lores torna a la UPV 28 anys després: "Desenvolupa la teua carrera en allò que preferisques, però fes-ho amb passió"

[ 23/10/2017 ]

Va començar amb una beca a Sant Diego, Estats Units, a la fi dels 80, només acabar la carrera. Potser per aquest motiu, Enrique Lores, president mundial del negoci d'impressió d'HP, simpatitza amb la figura del becari. "Es una bona via d'accés al mercat laboral. L'important és aprendre. També és fonamental eixir a l'estranger, tant si l'objectiu és tornar com si no".

Amb l'experiència que té ara, després de 28 de carrera en el gegant tecnològic, Lores faria algunes coses d'una altra manera si tornara a començar. Per aquest motiu, a la Universitat Politècnica de València, ha oferit valuosos consells als universitaris i universitàries que l'escoltaven al Paranimf del campus de Vera. "És important triar un camp d'estudi que t'apassione perquè, en principi, vas a dedicar-li la resta de la teua vida. A més, has de tractar sempre d'aportar valor al que fas. Com a tercer punt, recomanaria tenir uns valors irrenunciables, ser fidel a uns principis i establir línies roges que, de cap manera, es volen traspassar. I, finalment, però no menys important, aconselle gaudir-ne".

Capacitat per a resoldre problemes complexos

Enrique Lores dirigeix avui tota l'àrea d'impressió de la multinacional HP, la companyia capdavantera del sector, amb més de 50.000 empleats dedicats a innovar i desenvolupar tecnologies d'impressió digital en 2D i 3D, sistemes de computació (ordinadors personals i estacions de treball), així com serveis i solucions per a clients a tot el món. És l'espanyol que més alt ha arribat dins d'un gegant tecnològic. "Dirigisc el departament que suposa el 80% del benefici de l'empresa".

Lores ha explicat que el seu pas per la Universitat Politècnica de València li va reportar principalment dos avantatges: "Vaig desenvolupar una gran capacitat per a resoldre problemes complexos, entendre el que cal fer en qualsevol circumstància. I em vaig emportar un ampli coneixement tècnic, una sòlida base teòrica, que em va servir per a comprendre molts àmbits".

Enrique Lores ha sigut una peça clau en la renovació del gegant tecnològic, dividit en dues companyies el 2015: Hewlett-Packard Enterprise, enfocada en solucions tecnològiques per a empreses, i HP Incorporation, centrada en el desenvolupament de tecnologies d'impressió i sistemes de computació. "Sempre he anat canviant de departament i de funció per a continuar aprenent noves coses. Als qui comenceu ara, us diria que us embarqueu en àrees en creixement, no en sectors ja consolidats. I, independentment de l'àmbit que trieu per a desenvolupar la vostra carrera, feu-ho amb passió".

Augmentar la presència de dones en el sector tecnològic

Contestant una pregunta de l'audiència, Lores ha compartit la seua preocupació per l'escassa presència de dones en el sector tecnològic, una àrea on són necessàries, ja que "el món està format per un 50% de dones i un 50% d'homes. No podem dissenyar productes i solucions adequats a les necessitats dels nostres clients si no tenim aquesta distribució de gènere també als nostres laboratoris d'R+D i, en conseqüència, en els nostres equips directiu".

Lores ha destacat que "en HP cerquem enginyeres. Estem posant especial atenció en això". Per aquest motiu, va convidar totes les alumnes a presentar els currículums en l'estand que la companyia va instal·lar al campus per a donar a conèixer totes les innovacions que fan.

Nous reptes de la impressió

Sobre el futur del negoci d'impressió d'HP, Lores ha explicat que "creiem en el valor sentimental de la fotografia en paper i els records que una imatge impresa evoca. El paper crea una connexió més intensa que una pantalla. Estem basant en aquesta idea el desenvolupament dels nostres productes, com el de la HP Sprocket, una impressora portàtil que es porta a la butxaca i permet imprimir una foto des del telèfon mòbil".

50 aniversari de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (ETSEI) és una de les escoles d'enginyeria més antigues d'Espanya i, des de la seua creació, ha format milers d'enginyers. Compta amb prop de 500 professors i investigadors. És una institució dinàmica, un punt de referència en temes d'innovació educativa. En l'actualitat, estudien a les seues aules prop de 4.000 alumnes.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC