Es jugarà el títol a Jerez

Samuel Di Sora, pilot de l'equip MotoR-UPV, aconsegueix la seua primera victòria i el liderat del Campionat de Velocitat 2017

[ 17/10/2017 ]

Samuel Di Sora, membre de l'equip MotoR-UPV de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha aconseguit en el circuit d'Albacete la seua primera victòria en el Campionat de Velocitat 2017, organitzat per la Real Federació Motociclista Espanyola.

Amb aquest triomf, a més, el pilot de l'escuderia de la UPV se situa com a líder del campionat, després d'una carrera sensacional que va dominar de principi a fi i que va servir per a posar la rúbrica a un cap de setmana inoblidable per a l'equip, integrat per alumnes de diferents enginyeries de la UPV i pertanyent al seu programa Generació Espontània.

"Ara, a rematar la faena a Jerez"

"Ha sigut un cap de setmana perfecte", afirma Di Sora. "Aconseguim una posada a punt molt bona treballant la volta ràpida, però sobretot, el ritme de carrera. El dissabte, després d'alguna complicació, aconseguirem fer-nos amb la pole i després, ja en la carrera, escapar-nos amb una molt bona eixida, dominant en solitari la mateixa de principi a fi".

El pilot francés, aposta personal de la marca de lubrificants Sort, ha volgut "agrair a tot l'equip el seu treball durant el cap de setmana. Estem en la bona senda, líders del campionat, i ara ens toca rematar la faena en la pròxima cita, a Jerez, on segur que serà difícil, però anem a estar preparats".

Molina, al sòl a quatre voltes del final, i Garzó, acaricia el títol en la categoria STCK600

Al contrari que a Di Sora, les coses no li van anar bé al seu company d'equip, Antonio Molina, que no va poder acabar la carrera en anar-se al sòl a quatre voltes del final: "Ha sigut un cap de setmana complicat, però em quede amb el positiu, l'aprenentatge, que ha sigut exponencial. A més, no puc estar més content pel mereixcudíssim triomf de Samuel".

Molt millor va acabar el diumenge per a Héctor Garzó, que es va sobreposar a una caiguda patida el dissabte per a acabar vencent en la categoria STCK600, el campionat de la qual lidera amb autoritat.

MotoR-UPV, treball en equip i passió per la competició

En l'actualitat, MotoR-UPV compta amb el respatler de les escoles d'Enginyeria Agronómica i del Medi Natural, de Disseny, d'Enginyers Industrials i de Telecomunicacions. Així mateix, prop de 70 entitats ja han dipositat la seua confiança en aquest equip universitari (Arrow, BMC, Caixa d'Enginyers, Honda Moto València, MUSEPAN, NUTAI, SBS o WD-40, entre altres).

El germen de l'actual equip és Projecte Vera, una iniciativa engegada fa set anys per un grup d'estudiants de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials de la Universitat Politècnica de València (ETSEI-UPV) amb l'objecte de dissenyar i construir un prototip de motocicleta de competició per a participar en MotoStudent.

Aquesta prova, impulsada per la fundació Moto Engineering Foundation, és un desafiament dirigit a equips de tot el món on els estudiants universitaris han de demostrar i provar la seua capacitat de creació i innovació, així com l'habilitat d'aplicar els seus coneixements com a futurs professionals. Existeixen dues categories: una de gasolina, en la qual l'organització subministra un motor amb una cilindrada de 250 centímetres cúbics i quatre temps, i una altra elèctrica.

En 2016, MotoR-UPV es va classificar en tercera posició en la categoria d'innovació tecnològica gràcies al seu carenat biodegradable fabricat a partir de fibres vegetals de jute amb bioresines.

Fotografia de Mario Rodrigo Martín

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC