Premis ADCV Or

Dos projectes realitzats per l'equip Unit Experimental de la UPV, guardonats per l'Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana

[ 21/06/2017 ]

L'exposició "Ana Juan, dibuixant a l'altre costat" i l'aventura gràfica "Erthaland, Snowhite's Mystery Tale", projectes realitzats per l'equip Unit Experimental de la Universitat Politècnica de València (UPV), han sigut guardonats amb premis ADCV OR per l'Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV).

A través d'aquestes concessions -en total, s'han lliurat 30 Premis Or i 12 Plata, repartits en quatre categories: disseny de producte, disseny d'espais, nous mitjans i disseny gràfic-, l'associació vol reconèixer l'excel·lència del disseny valencià i realçar el seu valor de cara a la societat, els professionals del sector, les empreses i les institucions.

Guardonats en les categories "Instal·lacions" i "Videojocs"

Organitzada per Unit Experimental i la pròpia il·lustradora valenciana, la mostra "Ana Juan, dibuixant a l'altre costat", ha obtingut el premi ADCV OR 2017 en "Nous mitjans: instal·lacions". Quant als motius del reconeixement, el jurat ha destacat l'enorme desenvolupament 3D, la implementació i l'ús de la realitat augmentada, i la gran interacció generada amb el públic.

D'altra banda, l'aventura gràfica "Erthaland, Snowhite's Mystery Tale" -projecte paral·lel a l'exposició- ha obtingut el premi ADCV OR 2017 "Nous mitjans: videojocs" (gaming). En aquest cas, el jurat ha seleccionat el projecte per l'aplicació a aquest mitjà d'una gràfica fóra del comú per a aquest tipus de propostes.

Dos projectes més, finalistes

Altres dos projectes més d'Unit Experimental van ser finalistes dels premis. El primer d'ells va ser el catàleg interactiu de l'exposició "Ana Juan, dibuixant a l'altre costat", que va accedir a la fase final en la categoria "Disseny gràfic. Disseny editorial: llibre i col·lecció".

El segon va ser Ema Magazine, la revista de recerca en il·lustració, art i cultura visual editada per la UPV i el Màster en disseny i il·lustració, que va resultar seleccionada en la categoria "Disseny gràfic. Publicació periòdica".

Col·laboració entre investigadors de la Facultat de Belles Arts i l'ETSINF

Unit Experimental és un equip de treball interdisciplinari, integrat per investigadors de la Facultat de Belles Arts i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica de la UPV, especialitzat en realitat augmentada i orientat, principalment, a esdeveniments culturals.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC