XXX Congrés Europeu d'Urologia

Investigadors de l'ICTA-UPV i l'IIS La Fe guanyen el Premi René Küss al millor treball original en trasplantament de renyó

[ 26/03/2015 ]
XXX Congrés Europeu d'Urologia

Investigadors de l'Institut de Ciència i Tecnologia Animal de la Universitat Politècnica de València (ICTA-UPV) i l'Institut de Recerca Sanitària La Fe (IIS La Fe) han sigut guardonats en el XXX Congrés Europeu d'Urologia amb el Premi René Küss al millor treball original en trasplantament de renyó, i s'han convertit en el primer grup espanyol a rebre aquest premi.

L'equip d'investigadors liderat pel Dr. César D. Vera, del Servei d'Urologia de l'Hospital La Fe, i el professor Francisco Marco, de l'ICTA de la UPV, ha presentat en el congrés els últims resultats del seu treball sobre l'ús de metanefres (renyons en estat embrionari) com a alternativa a l'escassetat de renyons per a trasplantaments.

Èxit en el trasplantament entre conills no emparentats sense necessitat de medicació immunosupressora

Tal com apunta Francisco Marco, "aquesta línia ha demostrat que és possible trasplantar metanefres de manera reeixida entre conills no emparentats i sense utilitzar medicació immunosupressora. Estem donant els primers passos, i per a arribar a les proves en humans queda encara molt de treball per fer, però els resultats que anem obtenint són molt positius".

El grup UPV-IIS La Fe ha demostrat en el treball guardonat que és possible vitrificar metanefres (emmagatzemar-los a -196°C) sense alterar la seua evolució després de la descongelació, és a dir, que es comporten igual que els metanefres frescos, ja que continuen creixent i funcionant. "Això -indica César D. Vera- obri la possibilitat de crear bancs d'òrgans a llarg termini, la qual cosa facilitaria tant la creació d'estocs com la distribució d'òrgans a nivell mundial".

El següent objectiu: trencar la barrera de les espècies

Ara, el següent objectiu en què treballen els investigadors és el de trencar la barrera de les espècies, és a dir, "trasplantar metanefres d'una espècie (porc) a una altra espècie (conill), i avaluar els resultats amb la mirada posada en un horitzó futur en el qual es puguen xenotrasplantar (trasplantar cèl·lules, teixits o òrgans d'una espècie a una altra, habitualment entre espècies pròximes per a evitar el rebuig) renyons entre porcs i humans", afig César D. Vera.

Micromecenatge

Per a continuar avançant en aquesta línia, els investigadors cerquen, a més, noves formes de finançament. Entre aquestes, el projecte és un dels seleccionats per la plataforma de micromecenatge Precipita, de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia, a través de la qual qualsevol persona interessada pot contribuir-hi, i l'enllaç a la qual es troba a peu de pàgina.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom