Aula d'Empresa Prosegur

La UPV i la multinacional signen un acord de dos anys prorrogables per al desenvolupament d'activitats formatives i la difusió del coneixement

[ 11/12/2014 ]
Aula d'Empresa Prosegur

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora, i la directora de Negoci de Prosegur per a la Comunitat Valenciana, Murcia, Balears i Castella-la Manxa, Gabriela Miñarro, han signat un acord de col·laboració pel qual queda formalitzada l'Aula d'Empresa Prosegur.

Amb una vigència de dos anys prorrogables, està adscrita a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED de la UPV) i dirigida per César Iribarren, professor del Departament d'Enginyeria Gràfica de la Universitat.

Cursos, xarrades, taules redones i participació en el futur Màster en Direcció de Seguretat de la UPV

Les aules d'empresa són el resultat dels acords subscrits entre la UPV i les empreses per al desenvolupament d'activitats formatives i de difusió del coneixement. Aquesta, en concret, organitzarà cursos i seminaris en l'àmbit de la seguretat, tant genèrics com específics, per sectors; programarà xarrades i taules redones amb personalitats i professionals de reconegut prestigi, i col·laborarà en la configuració del futur títol propi de la UPV denominat Màster en Direcció de Seguretat.

Més de tres anys de col·laboració efectiva

Des del 2011, Prosegur, una de les empreses de referència mundial en l'àmbit de la seguretat, ha col·laborat amb la UPV en multitud de projectes. El 2012, per exemple, va participar en la impartició del Curs de gestió de seguretat en esdeveniments esportius en el medi natural, vies urbanes i interurbanes, i, el 2013, va intervenir en el desenvolupament del Curs d'entrenament personal (coaching) empresarial i habilitats directives per a enginyers.

A més, l'empresa ha convocat diferents edicions de premis als millors projectes de final de carrera, tesines de màster i tesis doctorals en l'àmbit de la seguretat i la prevenció.

Combinar l'experiència professional amb la tecnologia més avançada, un dels objectius

La signatura de l'acord ha comptat també amb la presència d'Olga Ramis, gerent de Recursos Humans per a la Zona Est, Balears i Castella-la Manxa; José Millet, director delegat d'Emprenedoria i Ocupació de la UPV; Enrique Ballester, director de l'ETSED de la UPV, i el professor César Iribarren.

Durant l'acte, Gabriela Miñarro ha declarat que "aquest acord subratlla la importància d'aplicar també la innovació en l'àrea de la seguretat, ja que cada dia cobra més importància dissenyar una oferta de serveis que combine l'experiència dels millors professionals amb la tecnologia més avançada".

La UPV, enllaç entre les empreses i la recerca

El rector Francisco Mora ha incidit en el fet que "a Espanya, és coneguda la dificultat que tenen les empreses per a acostar-se a la recerca que realitzem les entitats públiques. Nosaltres fa anys que treballem per a invertir aquesta situació. Volem crear, amb recerca i transferència, un teixit productiu de qualitat".

Per la seua banda, el professor i director de l'aula, César Iribarren, ha declarat que, amb aquest conveni de col·laboració, "es dóna continuïtat al que estem fent des de fa anys, unir el món de l'esport amb l'àmbit de la prevenció i la seguretat".

Prosegur -ha recordat Iribarren- "és una companyia que treballa amb bastants clubs esportius i instal·lacions, i té molts professionals en l'àmbit de la direcció de la prevenció. La UPV imparteix el Màster de Gestió d'Empreses Esportives com a títol propi, de manera que les dues potes, esport i seguretat, queden perfectament enllaçades".

Una multinacional amb 150.000 empleats en quatre continents

Prosegur és una companyia multinacional amb més de 35 anys d'existència que està present en quatre continents: Àsia (Xina, Índia i Singapur), Europa (Alemanya, Espanya, França, Luxemburg i Portugal), Oceania (Austràlia) i Llatinoamèrica (Argentina, Brasil, Xile, Colòmbia, Mèxic, Paraguai, Perú i Uruguai).

Única empresa del seu sector que cotitza en la borsa nacional, Prosegur España compta amb 150.000 empleats i ofereix multitud de serveis, que abasten des de la vigilància fins a la logística de valors, la gestió d'efectiu, tecnologia i alarmes.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries