XX aniversari

El Campus de Gandia de la UPV, que ha format ja més de 10.000 alumnes, fa 20 anys

[ 28/10/2014 ]
XX aniversari

El dissabte 25 d'octubre es van complir 20 anys de la inauguració oficial de l'aulari, el primer edifici del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), un centre universitari de referència avui dia, que ha format, durant aquestes dues dècades, més de 10.000 alumnes.

Iniciativa sorgida l'any 1992, data en què la UPV i l'Ajuntament de Gandia van estudiar-ne la implantació, l'Escola Politècnica Superior de Gandia (EPSG) començà a rodar a l'octubre del 1993, quan el consistori va llogar uns locals del Col·legi de les Escolàpies de Gandia i els va cedir a la UPV per a l'ús universitari.

221 anys després del tancament de la seua primera universitat, Gandia va recuperar el seu estatus docent

D'aquesta forma, l'any 1993, 221 anys després del tancament de la seua primera universitat, la UPV, al costat de la Generalitat Valenciana, l'Ajuntament de la localitat i l'Associació Pro-Universitat, feia realitat el projecte de retornar a Gandia la categoria de ciutat plenament universitària i projectada al segle XXI.

En aquest context, 12 mesos més tard, l'EPSG es va traslladar al Grau de Gandia, i així va nàixer el campus de Gandia de la UPV, un complex universitari que no ha deixat de créixer quant a millores, instal·lacions i equipaments en dues dècades d'intensa activitat.

El 2009, per exemple, es va inaugurar l'últim gran edifici realitzat fins llavors, el Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació (CRAI), un espai emblemàtic de 8.000 m2 concebut perquè esdevinga un centre de dinamització cultural i referent de les noves metodologies d'aprenentatge i recerca.

Més de 10.000 professionals formats, uns 4.300 alumnes estrangers rebuts i més de 130 empreses amb què s'ha col·laborat

Pepe Pastor, el director del Campus de Gandia de la UPV, destaca l'aportació del campus al seu entorn durant aquests 20 anys: "Hem format més de 10.000 estudiants; al voltant de 4.300 estudiants d'altres països han conegut Gandia i la seua comarca gràcies a beques internacionals; i un nombre superior a 130 empreses han col·laborat amb nosaltres dins del programa de pràctiques. A més, la recerca desenvolupada al campus ha ajudat a millorar nombroses iniciatives privades i a fer-les més competitives."

No debades, avui dia el campus de Gandia imparteix un total de quatre graus (Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge; Ciències Ambientals; Comunicació Audiovisual; i Gestió Turística), el Doble Grau en Administració i Direcció d'Empreses + Gestió Turística, i quatre màsters: Enginyeria Acústica; Postproducció Digital; Avaluació i Seguiment Ambiental d'Ecosistemes Marins i Costaners; i Continguts i Aspectes Legals de la Informació.

Actes de celebració

Per commemorar l'efemèride, el programa del curs 2014-2015 inclou nombrosos esdeveniments, que van començar amb l'obertura oficial del curs acadèmic de totes les universitats públiques valencianes al campus de Gandia, que va tenir lloc al setembre.

A més, el 2 de novembre, amb motiu de la celebració de la Mitja Marató Ciutat de Gandia, que enguany fa també 20 anys, es lliurarà el Trofeu XX Aniversari Campus de Gandia UPV - Prova 10K, a membres de la UPV que disputen la prova.

També a principis del mes que ve, la Setmana de la Ciència inclourà algunes activitats especials relacionades amb l'aniversari, entre les quals destaca una exposició sobre els 20 anys d'activitat investigadora al campus de Gandia.

Ja durant el segon quadrimestre del curs, es durà a terme una exposició fotogràfica sobre els primers anys del centre universitari, es prepara un documental sobre els 20 anys de vida del campus i, a més, el programa de televisió Telegrafies -realitzat per estudiants de l'EPGS- inclourà una secció dedicada a explicar quina ha sigut la trajectòria d'alguns titulats del campus.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella