Matemàtiques, física i química

La UPV llança set cursos en línia gratuïts (MOOC) per a alumnes de nou ingrés que vulguen millorar els seus coneixements d'aquestes matèries bàsiques

[ 15/07/2014 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha llançat set nous cursos MOOC (Massive Online Open Courses) d'anivellament dirigits principalment als alumnes que començaran els estudis universitaris el pròxim mes de setembre.

Els cursos, en línia, de caràcter gratuït i la inscripció en els quals ja està oberta a través de la plataforma UPV[X] (www.upvx.es), estan centrats en les matemàtiques, la física i la química, disciplines fonamentals per a l'estudi de qualsevol enginyeria.

Introducció a la química, un curs dissenyat fins i tot per a alumnes sense base de batxillerat

L'objectiu d'aquests cursos és facilitar als alumnes de nou ingrés l'entrada a la Universitat, permetent-los millorar en matèries necessàries per a la seua formació superior i fins i tot, com en el cas del curs Introducció a la química, amb cursos dissenyats també per a estudiants que no van triar en el batxillerat l'assignatura corresponent, i així poden actualitzar-se de cara a l'inici del curs.

Quatre cursos de matemàtiques ja disponibles

En matemàtiques, la UPV ofereix quatre cursos, ja tots disponibles, centrats respectivament en nombres i terminologia, derivades, integrals, i àlgebra. L'oferta es completa amb dos cursos més als quals les persones interessades hi tenen accés des del 28 de juliol -Introducció a la química i Fonaments de mecànica per a estudiar enginyeria- i un setè, Fonaments d'electromagnetisme per a estudiar enginyeria, que estarà disponible a partir del 8 de setembre.

Una iniciativa pionera

Vicent Botti, Vicerector de les Tecnologies de la Informació i de les Telecomunicacions, assenyala que "la pràctica totalitat dels estudis relacionats amb l'enginyeria requereix ineludiblement una sòlida base de coneixements de matemàtiques, física i química".

"La UPV és conscient d'aquesta necessitat, així com de l'elevada dispersió de coneixements entre els alumnes que arriben a la universitat", prossegueix Botti. "Per això, i des de fa anys, som pioners a emprendre iniciatives per solucionar aquest problema oferint cursos de prerequisits per als estudis universitaris. Aquest curs continuem avançant en aquesta línia, ampliant l'oferta de cursos d'anivellament oberts i gratuïts per facilitar al màxim els primers mesos dels alumnes a la Universitat".

Així, l'oferta de cursos MOOC d'anivellament de la UPV ha passat dels 3 de l'estiu passat a més del doble (7), de cara a l'inici del pròxim curs acadèmic 2014-2015, seguint la premissa que la mateixa UPV s'ha autoimposat de continuar millorant i facilitant any rere any la formació dels seus alumnes.

La UPV, líder nacional en cursos MOOC, i Espanya, referent europeu

Amb aquests 7 nous cursos MOOC, la UPV arriba als 70 cursos posats en marxa al llarg del que portem del 2014, una xifra superior als oferits per tots els països europeus l'any passat amb l'única excepció del Regne Unit (85) i la mateixa Espanya (151), que és el referent continental en aquest tipus d'oferta formativa.

La UPV, de fet, lidera l'oferta de MOOC en l'àmbit espanyol, clarament per davant de la resta d'universitats de l'estat. No debades, el 2013 la UPV tingué més de 50.500 alumnes matriculats en MOOC, un 12'2% dels quals -una xifra superior a les habituals en aquest tipus de formació- va completar els cursos.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries