O-City

La UPV lidera un projecte internacional per a la dinamització econòmica i educativa del patrimoni cultural i natural de les ciutats

[ 14/02/2019 ]

Descobrir, dinamitzar i convertir en motor econòmic i educatiu el patrimoni cultural i natural de les ciutats. Aquests són alguns dels objectius del projecte internacional O-City, finançat pel programa europeu Erasmus+ i primer d'aquest tipus que lidera la Universitat Politècnica de València (UPV).

José Marín Roig, coordinador del projecte i membre de l'equip que el gestiona des de la UPV, afirma que "O-City és cultura, innovació, comunicació i educació. Prenent com a base l'economia del coneixement, volem generar riquesa i aprenentatge a través de l'educació i la promoció del patrimoni de les ciutats".

La proposta del projecte és clara: injectar tant coneixements tècnics com d'integració professional a la promoció del patrimoni cultural i natural de les ciutats que participen, per crear models que qualsevol d'aquestes puga seguir més tard.

Ara com ara, són membres del projecte universitats, organitzacions i empreses de sis països: Espanya, Eslovènia, Sèrbia, Itàlia, Colòmbia i Grècia.

Contingut nou, professional i de màxima qualitat

O-City és un món virtual on el patrimoni cultural i natural de les ciutats és representat per elements multimèdia, fent ús d'una plataforma en Internet en la qual el contingut circula bidireccionalment, convertint els creadors, al seu torn, en consumidors.

Amb tot, s'aposta per la generació de contingut nou i de la màxima qualitat, aprofitant perfils professionals de diferents àmbits, tots relacionats amb titulacions específiques de la UPV.

La reunió inicial, de caràcter pràctic

La primera reunió, duta a terme a Gandia, ha tingut un caràcter pràctic, de contacte entre els socis del projecte. En aquesta, s'han dut a terme tallers directament relacionats amb aquest i d'altres de caràcter transversal, com el de propietat intel·lectua; a més de grups de discussió en els quals s'han concretat les idees a nivell cultural o patrimonial. Així mateix, els membres del projecte han visitat el Palau Ducal de Gandia, l'Aula Natura i el Centre de Turisme de la ciutat.

O-City, que es prolongarà durant els pròxims tres anys, visitarà totes les ciutats dels socis fins al 2021. El programa Erasmus+ 2014-2020 té l'objectiu d'impulsar les perspectives laborals; el desenvolupament personal, i la millora dels sistemes educatius i de formació dels països europeus.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries