19/12/14
Notícia
El Consell Social aprova el pressupost de la Universitat Politècnica de València per a 2015

El pressupost ascendix a al voltant de 300 milions d'euros i suposa una reducció del 9,96% respecte a l'exercici 2014.

València, 19 de desembre de 2014.- El ple del Consell Social de la Universitat Politècnica de València ha aprovat, a proposta del Consell de Govern, el pressupost de la universitat per a l'exercici 2015, que ascendix a 299.962.857,35 euros. Esta xifra suposa una reducció del 9,96% respecte als pressupostos consignats per a 2014.

Els pressupostos per a 2015 s'han elaborat davall les premisses d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera establides tant en el Reial Decret Llei 14/2012, de mesures urgents de racionalització del gasto públic en l'àmbit educatiu, i de la Llei Orgànica 2/2012, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera.

Els ingressos previstos de la Universitat Politècnica de València per a 2015 s'han vist afectats, principalment, per la disminució dels crèdits matriculats en un 4,1%, la qual cosa repercutix en una disminució de la recaptació per matrícules i taxes de secretaria de 1,68 milions d'euros. Així mateix, els ingressos finalistes per a fomentar l'intercanvi acadèmic d'alumnes en programes internacionals procedents del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport i de l'Organisme Autònom responsable d'estos programes es reduïxen en 1,3 milions i 530.000 euros, respectivament.

Igualment, el pressupost també s'ha vist afectat per l'acord aconseguit recentment amb la Generalitat Valenciana per a la introducció de fórmules alternatives de pagament que permeten a ambdós institucions fer complir el Conveni subscrit en 2008 per a l'abonament del deute històric. En este sentit, s'ha acordat que la Generalitat assumisca part del deute financer de la universitat, tant principal com interessos pendents de venciment. L'impacte de l'acord implica una reducció dels fons a percebre per part de la Generalitat Valenciana de 32,6 milions d'euros.

En l'apartat de gastos, augmenta la partida destinada a gastos de personal un 1,5% degut, fonamentalment, a l'abonament de 44 dies de meritació de la Paga Extraordinària corresponent a desembre de 2012. Igualment, augmenten les partides destinades a programes d'Acció Social i Cooperació, de Suport a la Millora d'I+D+i així com els Servicis de suport directe a l'activitat acadèmica.

Altres temes

El ple del Consell Social també ha aprovat el conveni de col·laboració entre la Universitat Politècnica de València i la Fundació EDEM per a la utilització d'espais i instal·lacions comunes. A través d'este acord, els estudiants de la Fundació EDEM, com a centre adscrit de la UPV, podran emprar els laboratoris, instal·lacions esportives, la biblioteca i altres servicis comuns del campus. En particular, la col·laboració comportarà l'ús de laboratoris per a la docència teòrica i pràctica del Grau en Enginyeria de l'Empresa.