14/10/14
Notícia
El Consell Social aprova l'entrada d'un fons cabdal per a ajudar a convertir projectes universitaris en empreses

A través de tres fases, aquest programa de transferència de tecnologia pretén identificar, assessorar i arrancar diversos projectes nascuts en la UPV per a transformar-los en empreses viables.

València, 14 d'octubre de 2014.- El ple del Consell Social ha aprovat l'entrada d'un fons venture capital de Processos de Transferència Tecnològica (SPIN OUTS) en la Universitat Politècnica de València. Aquest programa, que resulta innovador dins del sistema universitari espanyol, consisteix en un instrument de finançament que té com a finalitat recolzar projectes de transferència de tecnologia amb alt component innovador i tecnològic nascuts en la UPV per a desenvolupar-se com a productes i empreses i acompanyar-los en la seua eixida al mercat. El programa està orientat a complementar l'ecosistema emprenedor de la UPV que inclou, entre altres, l'Institut Idees, la iniciativa StartUPV i els Espais Emprén.

A través de tres fases, el programa identificarà un total de 21 projectes viables, es concretarà les seues propostes de valor en forma de prototip o demo del producte o servici que es vol comercialitzar i, finalment, s'impulsarà la creació de l'empresa ajustant el model de negoci i completant l'equip humà. Els projectes que superen aquestes tres fases podràn rebre inversió directa per part del fons.

Per a això, es realitzaran 3 convocatòries (2015, 2016 i 2017) en les que se seleccionaran set projectes viables en fase llavor o start-up en cada convocatòria. Tots ells rebran aportacions de capital lligades a diferents fites o etapes, establint-se 3 rondes d'aportacions com a màxim per projecte.

Director General d'Universitats

Així mateix, el nou director general d'Universitats, Estudis Superiors i Ciència, Felipe Palau, va assistir al ple per a conéixer als nous integrants del Consell Social de la Universitat Politècnica de València. Durant el transcurs de la trobada, Palau va explicar la postura de la Generalitat respecte a l'esborrany de reial decret que està elaborant el Ministeri per a transformar les titulacions universitàries al sistema de 3 + 2. "La Generalitat vol valorar detalladament la proposta perquè totes les universitats valencianes vagen a l'uníson amb aquest tema. La nostra intenció és arribar a un consens per a decidir quins sectors concrets poden acollir-se al sistema del 3 + 2", va detallar.

Així mateix, va valorar l'aprovació de l'avantprojecte de llei de mecenatge que inclou a les universitats en camps com la docència, la investigació, l'accés a estudis universitaris i aportacions a empreses de base tecnològica. En este sentit, Palau va assenyalar que "la deducció del 15% en el IRPF, perquè la Generalitat no té competències en matèria de societats,  suposa un punt de partida important". Finalment, Palau també va avançar que en 2015 està previst llançar una convocatòria per a afavorir l'empleabilitat dels eixits. Es tracta de beques-contracte amb una duració de quatre mesos per a treballar en empreses.

Altres temes

Així mateix, s'ha aprovat també les retribucions addicionals per al professorat universitari de la UPV.