15/07/14
Notícia
El Consell Social aprova la participaciķ de la UPV en dues associacions internacionals

La UPV formarà part de NUGENIA, que promou la investigació de fissió nuclear, i de MEDEA, que incentiva l'ús de vídeos i continguts multimèdia per a fins educatius a Europa.
Així mateix, ha aprovat la creació de quatre instituts universitaris d'investigació.

València, 15 de juliol de 2014.- El ple del Consell Social de la Universitat Politècnica de València ha aprovat la participació de la universitat en dos associacions europees sense ànim de lucre. En concret, la UPV entrarà a formar part de la Nuclear Gen II & III Association (NUGENIA), una associació amb seu a Brussel•les que pretén promoure la investigació i desenvolupament de tecnologies de fissió nuclear amb un enfocament en la generació II i III en les plantes nuclears. La participació en aquesta associació, en la que estan integrades la indústria, organitzacions de seguretat, centres d'investigació i universitats, permetrà millorar la qualitat de les investigacions de la UPV en esta matèria.
Igualment, la Universitat formarà part de Medea: Mitja & Learning IVZW, una associació que pretén promocionar i incentivar l'ús de vídeos i continguts multimèdia per a incrementar la innovació i creativitat en l'ensenyança en tots els nivells educatius d'Europa.

Altres temes tractats

El Consell Social també ha aprovat la conversió de quatre centres en instituts universitaris d'investigació. Es tracta de l'Institut de Ciència i Tecnologia Animal, el Centre Interuniversitari de Reconeixement Molecular i Desenrotllament Tecnològic, l'Institut d'Enginyeria Energètica i l'Institut de Seguretat Industrial, Radiofísica i Mediambiental.