23/01/14
Notícia
El Consell Social de la UPV premia a Ayelen Solutions, Faurecia i Bayer CropScience

Les empreses han sigut distingides per la seua cooperació amb la UPV en I+D, pràctiques en empresa i millora del coneixement

València, 23 de gener de 2014.- El Consell Social ha fet entrega hui dels seus guardons anuals en un acte presidit per Mónica Bragat, presidenta del Consell Social, i que ha comptat amb la presència de Francisco Mora, rector de la UPV, i Mª José Catalá, consellera d'Educació, Cultura i Esport.

En la clausura de l'acte, la presidenta del Consell Social de la UPV, Mónica Bragado, ha volgut destacar que "en el context actual, la vinculació de la universitat amb l'empresa resulta completament necessària. No oblidem que el futur natural dels estudiants està en el món empresarial, de manera que, com més treballem en la mateixa direcció, afavorirem la inserció laboral dels nostres egresados". A més, ha recalcat que des del Consell Social volen "impulsar una política de mecenatge en esta universidad", "treballar amb patrocinis, amb beques de col•laboració i amb projectes específics per a cada empresa". "No oblidem que els recursos públics són limitats pel que, per a créixer com a universitat, hem d'il•lusionar al nostre teixit empresarial amb projectes que impliquen inversió en la Universitat Politècnica de València. I hem de garantir que eixe compromís dels empresaris amb les aules tindrà un degut retorn”, ha conclòs.

Cooperació Universitat - Societat: empreses guardonades

Ayelen Solutions ha obtingut el premi Cooperació Universitat - Societat en la categoria de Cooperació I+D per la seua contribució al desenvolupament de les relacions entre la universitat i la societat. En concret, la companyia manté un acord amb la UPV per al desenvolupament de noves tecnologies orientades a l'educació i la formació.

En la modalitat de Pràctiques en Empresa i Ocupació, el Consell Social de la UPV ha reconegut la labor de Faurecia pel compromís que manté amb la formació pràctica dels estudiants de la UPV des de 1998.

En l'apartat de Millora del coneixement, el Consell Social de la UPV ha guardonat a la Càtedra Bayer CropScience per la seua contribució a la generació i difusió de coneixement, a la formació de futurs professionals i al desenvolupament econòmic i social, respectuós amb el medioambiente.

Altres categories

Per la seua banda, un total de 27 alumnes de la UPV han rebut el premi al Millor Estudiant. En aquesta categoria es reconeix la trajectòria dels estudiants valorant tant els seus resultats acadèmics com la seua implicació i compromís social.

Així mateix, s'ha fet entrega del premi al Millor Doctorand, un guardó que pretén reconéixer les tesis doctorals realitzades durant el curs acadèmic 2012-2013 que han destacat, fonamentalment, per la seua aplicabilitat social.

En la tretzena edició dels Premis del Consell Social de la UPV també s'ha fet entrega del premi al Millor Màster Universitari al Màster Universitari en Producció Artística, organitzat per la Facultat de Belles Arts de la UPV.

Finalment, s'ha fet entrega del premi a l'Excel•lència Docent a sis professors. Aquest guardó, creat a instàncies de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, pretén reconéixer la labor dels millors professionals de la docència universitària.