13/03/14
Notícia
La Unitat d'Orientaciķ Empresarial en Innovaciķ va gestionar 68 projectes de colˇlaboraciķ entre pimes valencianes i la UPV

Aquesta unitat, creada a instàncies del Consell Social de la UPV, va augmentar el nombre de projectes un 31% respecte a 2012.

Les empresas valencianes van invertir en la UPV més de 93.000 euros en 2013

València, 13 de març de 2014.- La Unitat d'Orientació Empresarial en Innovació (UNOi) ha presentat a la Comissió d'Assumptes Econòmics del Consell Social el balanç de la seua activitat en 2013. Durant l'últim exercici, la UNOi ha gestionat 68 projectes de col•laboració entre pimes i la Universitat Politècnica de València. En concret, aquestos projectes es van realitzar amb 59 pimes i 9 organitzacions empresarials de la província de València, la qual cosa ha suposat un increment del 31% respecte a l'any anterior. D'aquesta manera, la UNOi ha aconseguit que s'iniciara un projecte de col•laboració cada tres dies."

La UNOi, creada pel Consell Social de la UPV i la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) , ha aconseguit que les empreses valencianes invertiren en la UPV més de 93.000 euros. Així mateix, la UNOi ha mantingut contacte directe amb 140 pimes del sector empresarial de la província de València i ha propiciat la realització de 72 reunions entre empreses valencianes i estructures d'investigació en la UPV. Des de la seua posada en marxa, la UNOi ha aconseguit que més de 700 pimes valencianes es relacionen amb la Universitat Politècnica de València i s'han materialitzat més de 215 projectes per un volum de negoci superior als tres milions d'euros.

Així mateix, la UNOi ha organitzat tres visites tècniques d'organitzacions empresarials valencianes que han permés el contacte amb 61 empreses. Igualment, s'ha celebrat una jornada tècnica que va comptar amb la presència de representants de 25 pimes i quatre creative labs per a empreses específiques relacionades amb resultats d'investigació de la UPV.

A més, la labor desenvolupada per la UNOi ha propiciat la firma d'un acord de col•laboració entre la UPV i l'Associació Química i Mediambiental del Sector Químic de la Comunitat Valenciana (QUIMACOVA) . Igualment, la UNOi ha col•laborat amb FEMEVAL, la Federació Empresarial d'Agroalimentación de la Comunitat Valenciana (FEDACOVA) i la Federació Empresarial de la Fusta i Moble de la Comunitat Valenciana (FEVAMA).

Unitat d'Orientació Empresarial en Innovació

La UNOi va ser creada en 2007 amb l'objectiu d'incrementar la relació entre la Universitat Politècnica de València i el teixit empresarial valencià. Aquest centre mixt pretén facilitar l'exercici d'activitats de desenvolupament tecnològic i innovació per a les empreses valencianes. La UNOi té per objectiu facilitar el contacte de l'empresa, especialment les pimes, amb els distints departaments, servicis i entitats de la UPV relacionats amb la I+D+i així com coordinar accions que conduïsquen a una millor aplicació del coneixement entre la Universitat i el seu entorn socioeconòmic.