14/04/14
El Consell Social aprova la Normativa de Permančncia per al curs 2014-2015

La normativa actual se suavitza per a garantir que els estudiants de la UPV puguen accedir  a les beques del Ministeri després de la resolución del 13 d’agost de 2013. L’objectiu d’aquesta modificació és evitar afegir restriccions addicionals a la convocatoria de beques.

València, 14 d'abril de 2014.- La Comissió d’Assumptes Acadèmics del Consell Social de la Universitat Politècnica de València ha aprovat hui l’aplicació de la Normativa de Progrés i Permanència per al curs 2014/2015. Aquesta modificació pretén adaptar la normativa actual a la Resolució de 13 d’agost de 2013, de la Secretaria d’Estat d’Educació, Formació Professional i Universitats que establix com a condició necessària per a poder accedir a una ajuda económica l’estar matriculat en 60 ECTS en el curs en què se sol.licita l’ajuda i en el directament anterior.

Aquest requisit del Ministeri entra en conflicte amb l'actual normativa de la UPV, que limita el progrés als estudiants amb assignatures pendents de primer any i que impedix als alumnes matricular-se de més de dos cursos consecutius. Fins ara, la matrícula d'un curs no podia excedir el nombre total d'ECTS superat en el curs anterior. Per exemple, si l'alumne únicament havia superat 50 ECTS en primer curs, només podria matricular-se de 50 ECTS en segon curs de mode que no compliria amb els requisits establits pel Ministeri per a obtindre una beca."

Amb l'objectiu de no penalitzar estudiants que han demostrat un notable rendiment, la Universitat Politècnica de València ha decidit revisar l'aplicació de la seua normativa mentres romanga vigent la Resolució del Ministeri. D'aquesta manera, la modificació de la normativa permetrà una matrícula de 60 ECTS de forma ordinària a aquells estudiants que han demostrat, en el seu primer curs d'estada en la universitat, un rendiment superior al mínim exigit (que s'establix en 39 ECTS) per a poder optar a la concessió de les ajudes."

L'actual Normativa de Progrés i Permanència, vigent des de l'any 2010, ha demostrat ser una eficaç ferramenta per a la millora de la qualitat docent incrementant les taxes de rendiment dels estudiants de la UPV."