Jornada d'acollida per a estudiants de nou ingrés

Comença l'aventura universitària al Campus de Gandia

Amb la finalitat de donar la benvinguda a l'alumnat de nou ingrés, el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) organitza les jornades d'acollida. La sessió se celebra a l'inici del curs acadèmic.

Com ha apuntat Eva Mestre, subdirectora d'Alumnat i Innovació, “és un moment que aprofitem per a presentar els programes dels graus que s'imparteixen al campus, les instal·lacions de les quals disposem… És un primer contacte amb el nostre campus per a tota aquella persona que hi arriba per a cursar els seus estudis universitaris”.

Prop de 300 estudiants de nou ingrés han participat en la Jornada d’acollida del Campus de Gandia. “També, una trentena d'alumnes tutors, fonamentals en aquestes sessions i encarregats d'acompanyar els estudiants de primer curs durant tota la jornada, ajudant-los a resoldre qualsevol qüestió o problema que sorgeix”. És el cas, per exemple, de Juan Peris, de segon curs del Grau en Tecnologies Interactives, que és alumne tutor enguany “perquè vull ajudar als nous estudiants que han arribat al campus”.

A més de les presentacions institucionals, “en les quals s'informa  de les estructures oficials i dels serveis”, en aquestes jornades de benvinguda “a través de tallers que ofereix el personal tècnic informàtic i professors tutors, s'explica com accedir a la Intranet, a la xarxa del campus… l’alumnat coneix el seu professorat i els directors acadèmics els expliquen les particularitats de cada grau”, ha afegit la subdirectora d’Alumnat i Innovació.

Així mateix, s'ha organitzat “una segona presentació per a informar-los dels grups del programa Generació Espontània, la delegació d'estudiants i altres serveis amb els quals compta el Campus de Gandia”.

El nou alumnat del Campus de Gandia no sols procedeix de les localitats pròximes a la comarca de la Safor, com Mateo González, del Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge, que ha triat estudiar ací “perquè és el campus més pròxim i té el que vull estudiar”. Esme Gregori és de Xàtiva i s'ha matriculat en el Grau en Comunicació Audiovisual que s'imparteix al Campus de Gandia perquè “té un enfocament més pràctic que en altres universitats”. Per altra banda, Barbora Gbúrová i Maria Kulikova, procedeixen de més lluny, d'Eslovàquia i Rússia respectivament, i són al Campus de Gandia gràcies a una beca per a cursar els estudis universitaris.

(08/09/2023)