“Vicis i Virtuts”

Premi Millor Curtmetratge Categoria General

“Vicis i virtuts”, curtmetratge escrit per Elvira Magdaleno i dirigit per Miquel Moreno -estudiants del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV)- ha obtingut el premi al Millor Curtmetratge Categoria General en el XXIV Certamen de Curtmetratges del CMO Santa Maria d'Europa.

“L'acolliment ha sigut molt positiu”, ha indicat el seu director, “aconseguírem felicitacions per part del professorat, de companys, del jurat del festival i de les persones que van assistir al lliurament, ja que el curt assolí el primer lloc entre els 130 curtmetratges que es van presentar al certamen”.

A més del guió i la direcció, tant les tasques de producció com les tasques de fotografia, càmera, vestuari, muntatge, so, promoció… i d’interpretació han sigut a càrrec d’alumnes de tercer curs del Grau en Comunicació Audiovisual i quart curs del Doble Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge + Comunicació Audiovisual que s'imparteixen al Campus de Gandia.

“En aquesta carrera tenim treballs transversals al final de cada quadrimestre. Enguany un dels transversals era crear un curtmetratge des de zero”, ha explicat Miquel. Així, “Vicis i virtuts” sorgeix arran d'un guió escrit per Elvira, “triat per a convertir-lo en un curtmetratge real”.

El guió per a un curtmetratge premiat

En la mitologia grega, Dionís és un dels considerats déus olímpics, déu de la fertilitat i el vi. “L'amo de la balança que sustenta el vici i la virtut”, ha apuntat Miquel. I en aquest curtmetratge, “Dionís és un jove d'uns vint anys. Representa la personificació d'aquest déu, tan alegre i fatal, déu de la diversió i el que sempre té ganes de festa. Podríem denominar-lo sota el concepte de “neoDionís”. Perquè Dionís és l'ànima de la festa i les discoteques, un referent que es desviu ballant cada nit”. No obstant això, “tot en excés acaba sent catastròfic, i una vida repleta d'excessos, drogues, alcohol i sexe com a via de fuita portaran el nostre protagonista a tocar fons i a confessar la veritat que s'amaga després de tota aquesta realitat”.

Després d'haver sigut guardonat amb el premi al millor curtmetratge de la categoria general, dotat amb 200 euros, en el XXIV Certamen de Curtmetratges del CMO Santa Maria d'Europa, “Vicis i virtuts” continua el seu periple per diferents certàmens. “Ja hem presentat la cinta a molts festivals, i així seguirem”, ha assegurat Miquel. Però, “ara falta esperar que s'anuncien els triats, i a veure com va la cosa”.

Certamen de Curtmetratges del CMO Santa Maria d'Europa

El Certamen de Curtmetratges del CMO Santa Maria d'Europa és una iniciativa que pretén donar suport a la producció de curtmetratges d'estudiants universitaris i incentivar el desenvolupament professional d'aquests. Entre totes les cintes seleccionades, un jurat nomenat pel comité organitzador del concurs i format per professionals del mitjà cinematogràfic és l'encarregat de decidir els premis.

(01/05/2023)