Encontre Internacional Universia

La UPV ha participat en la principal trobada internacional de rectores i rectors celebrada a València

Durant tres dies, València s'ha convertit en la capital mundial de l'educació superior amb la V Trobada Internacional de Rectors sota el lema “Universitat i Societat”. Una cita en la qual han participat prop de 700 líders acadèmics de 14 països, que representen a una mica més de 14 milions d'estudiants.

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha sigut l'escenari d'algunes d'aquestes trobades organitzades per Universia, la xarxa més gran de cooperació universitària centrada en Iberoamèrica, creada pel Banc de Santander.

Durant els dies 8, 9 i 10 de maig s'han desenvolupat diferents panells i grups de discussió entorn de tres eixos: la formació al llarg de la vida o aprenentatge continu, l'impuls a l'emprenedoria i la innovació, i el foment de les xarxes i la interconnexió entre les universitats. També s'han plantejat diferents temes que preocupen la societat i especialment al món universitari, en referència a la intel·ligència artificial, tal com ha assegurat el rector de la UPV, José E. Capilla, en afirmar que “els professors i els investigadors hem de començar a pensar com podem usar aquestes eines per a millorar la docència. A més és una eina utilíssima per a la investigació”.

Experts internacionals

Aquesta cimera universitària, a la inauguració del qual ha acudit el president del govern, Pedro Sánchez, i el ministre d'Universitats, Joan Subirats, ha comptat amb la participació de destacats experts internacionals com l'enginyera en telecomunicacions Nuria Oliver o Lawrence Summers, director del Consell Nacional d'Economia dels EUA amb Barack Obama i president emèrit de la Universitat Harvard qui ha remarcat la importància de les universitats com a principal font de progrés de la societat.

Suport al sector universitari

La presidenta del Banc de Santander i Universia, Ana Botín, ha anunciat que continuarà fent costat a la Universitat amb la inversió de 400 milions d'euros fins a 2026.

Les conclusions de la Trobada Internacional de Rectors s'arrepleguen en la Declaració de València, on es plasma el compromís dels rectors perquè la Universitat continue avançant des de diverses línies d'actuació, en el seu propòsit de continuar contribuint al progrés de la societat.

(01/05/2023)