Inaugurat el curs acadčmic 2022-2023

La conferència inaugural ha sigut a càrrec de la ministra de Ciència i Innovació

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha celebrat la seua tradicional conferència inaugural. Amb aquest acte, que ha congregat personal i alumnat, autoritats locals, comarcals i provincials, representants d'associacions i empreses, ha sigut inaugurat el curs acadèmic.

L'esdeveniment ha estat presidit pel rector de la UPV, José E. Capilla, qui ha manifestat que “el Campus de Gandia, multidisciplinari i obert, és clau per al desenvolupament social i cultural de la UPV en la seua vertebració, a través del territori valencià”. És “font de talent i innovació, i representa el ferm compromís amb la comunitat universitària, amb Gandia, la Comunitat Valenciana i amb la societat".

El Campus de Gandia, una aposta de futur

Víctor Sánchez, subdirector 1r/Cap d'Estudis i director en funcions de l'Escola Politècnica Superior de Gandia (EPSG), ha ressaltat que aquest “ha sigut un any excepcional en termes de projectes i finançament". "El volum econòmic d’R+D+i es va situar per damunt dels huit milions d'euros, una xifra molt superior a la registrada en 2020”. A més, "l'IGIC ha aconseguit situar-se entre les 25 primeres estructures d'investigació, de les més de 80 presents en la UPV” i “des de la Unitat Mixta d'Investigació en Tecnologia per a Estudis Marins s'està desenvolupant projectes científics de gran entitat”.

Així mateix, ha recalcat l'esforç realitzat “per tal d’augmentar la nostra oferta de títols”. "El Màster Universitari en Professor d'Educació Secundària ha entrat en la fase de disseny del pla d'estudis per a la seua posterior sol·licitud de verificació”. I, en els pròxims dies, “es rebrà la resposta a la sol·licitud de verificació del Màster en Intel·ligència Turística”. “El Campus de Gandia és un campus que mira a la mar com a aposta de futur”, ha afirmat. Per tant, “hem sol·licitat autorització per implantar el Grau en Ciència i Tecnologia del Mar”.

Per a Sánchez, “som una institució educativa i volem formar persones capaces de transformar la societat”.  Igualment, ha tingut paraules d'agraïment per a les càtedres i els seus patrons, “vaixell almirall de les nostres relacions amb l'entorn”, per a l'Ajuntament de Gandia i el conjunt empresarial, al qual ha convidat a fi que “aposten pel talent del Campus de Gandia”.

Conferència inaugural a càrrec de Diana Morant

Sota el títol "Ciència i innovació a Espanya: un nou impuls per a la transformació del país", la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, ha sigut l'encarregada d'impartir la conferència inaugural. Enginyera de Telecomunicació per la UPV, ha declarat que “aquesta Universitat m’ha ensenyat a veure els problemes com a situacions per a les quals sempre es poden trobar solucions. Passar per la UPV marca. Soc una enginyera, hui centrada en una missió: contribuir a crear una societat més democràtica, pròspera i respectuosa amb el seu entorn, ara a través de l’impuls de la ciència i la innovació". "Des dels governs, hem de ser proactius per a crear noves oportunitats de treball i de riquesa. Vivim un canvi d’era que requerirà solucions enginyoses procedents de la ciència i la innovació, un espai d’oportunitats laborals de qualitat per a la gent jove”.

(09/11/2022)