Programes de cooperaciķ

Per a facilitar la participació del PDI en projectes de cooperació al desenvolupament

El Centre de Cooperació al Desenvolupament (CCD) té obertes dues convocatòries d'ajudes per a incentivar que la recerca de la Universtiat Politècnica de València (UPV) s'oriente cap als objectius del desenvolupament humà sostenible. Es tracta del Programa ADSIDEO, dirigit a projectes d'investigació, i el Programa VENTUS, d'estades curtes per a la recerca i la transferència.

ADSIDEO 2022

En la convocatòria ADSIDEO-COOPERACIÓ 2022, el Centre de Cooperació al Desenvolupament convida a participar al Personal Docent i Investigador de la UPV interessat en projectes d'R+D+I en l'àmbit dels estudis sobre el desenvolupament, la cooperació internacional i l'aplicació de la tecnologia per al desenvolupament humà per a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible.

Aquesta convocatòria té com a fi combatre les desigualtats que es produeixen als països més empobrits i que formen part de les prioritats de la cooperació internacional espanyola, concentrada principalment a l’Àfrica Subsahariana, el Sahel, el Magreb, Amèrica Llatina i alguns països asiàtics.

Aquesta convocatòria planteja dues modalitats: Suport per al desenvolupament de projectes d'investigació (un màxim de 12.000 euros per projecte) i Projectes llavor: foment d'accions preparatòries per a l'exploració i formulació de futurs projectes de recerca en convocatòries de major finançament (un màxim de 4.000 euros per projecte).

Les persones interessades en la convocatòria poden sol·licitar cita amb alguna de les persones que porten la gestió tècnica del CCD per a rebre assessorament sobre la convocatòria, obtenir contactes de possibles entitats sòcies o orientar les propostes cap al desenvolupament humà, la cooperació internacional i els ODS.

El termini de presentació de la documentació està obert fins al 17 d'octubre del 2022.

VENTUS

L'objectiu del programa VENTUS és facilitar estades curtes de recerca i transferència a personal tècnic i d'investigació d'entitats externes a la Universitat Politècnica de València (UPV). Això permetrà enfortir les capacitats de centres, instituts, universitats, ONGD i col·lectius de tercers països amb els quals col·labora la UPV.

Les estades tindran una duració mínima de dues setmanes i un màxim de sis setmanes, finalitzant amb data màxima el 31 de març del 2023. Les estades no podran dur-se a terme durant el mes d'agost en tractar-se d'un període inhàbil.

Cadascuna de les ajudes està dotada amb un màxim de 3.300 €, per a sufragar despeses de desplaçament; visats, vacunes i proves PCR, allotjament i manutenció.

(01/10/2022)