Generació Espontània en UPV TV

Antonio Molina (MotoR-UPV): "Poder pilotar una motocicleta feta per alumnes de la UPV és un somni"

[ 14/02/2018 ]

Nascuda a partir del Projecte Vera, iniciativa engegada fa set anys per un grup d'estudiants de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de la Universitat Politècnica de València (ETSEI-UPV) amb l'objecte de dissenyar i construir un prototip de motocicleta de competició per a participar en el campionat del món universitari MotoStudent, MOTOR-UPV és l'escuderia de motos de la UPV.

Antonio Molina, cap d'equip (team leader) i pilot de MOTOR-UPV, explica que es tracta "d'un equip emmarcat en el programa Generació Espontània (plataforma institucional de la UPV que fomenta la realització d'activitats extracurriculars i hi dóna suport, contribuint al desenvolupament formatiu i l'adquisició de competències transversals de l'estudiant) en el qual el principal objectiu és la formació d'enginyers i enginyeres de competició i la participació en MotoStudent. El que fem és dissenyar i fabricar prototips de competició tipus Moto3".

Marc Vidal, tècnic de suspensions de MOTOR-UPV, afig que cobreixen "totes les àrees que es troben en els equips professionals. Tenim des de telemètrics, tècnics de suspensions... Dissenyar... dissenyem pràcticament tots, cadascun aporta el seu gra d'arena. I després tots fem també un poc la labor de mecànics".

Comunitat del Motor

Com la majoria de grup de Generació Espontània, MOTOR-UPV està obert a la participació "d'alumnes de totes les escoles i facultats de la UPV", indica Marc.

"Mesurem el temps per temporades esportives", indica Antonio. "Primer, obrim inscripcions per als nous alumnes que en volen formar part. És la Comunitat del Motor, gent interessada en el món de les motos que va coneixent una mica el que és. Després, ja van passant etapes, de formació o de disseny, d'acord amb les competències que volen potenciar, fins a formar part ja de l'equip de competició que és el que va a MotoStudent".

"No m'imaginava el canvi que anava a suposar en ma vida"

"Vaig entrar a la UPV amb la intenció d'estudiar una enginyeria i poder dedicar-me a la competició", recorda Marc. "Però sobretot, el primer i el segon any, no trobava la fórmula per a adquirir experiència en aquest món, que és bastant hermètic. Va ser llavors quan vaig descobrir que MOTOR-UPV existia. La veritat, no m'imaginava el canvi que anava a suposar en ma vida".

"És la part pràctica del que estàs aprenent a les aules", continua Antonio. "Aquestes coses que t'han ensenyat, que igual no saps molt bé per a què serveixen, o aquella fórmula matemàtica que pots aplicar al que veritablement t'agrada i al que et vols dedicar professionalment. El fabriques i és que després, damunt, veus com funciona a la pista".

Campions d'Espanya en la categoria SSP 300

No obstant això, encara que, com explica Marc, "l'objectiu principal és la participació en MotoStudent, per a la qual cosa vam desenvolupar un prototip durant any, any i mig, més o menys", actualment, "gràcies a patrocinis privats, correm en el Campionat d'Espanya de Velocitat, que és un campionat professional en el qual participen els principals equips nacionals i del món. La majoria d'equips del Mundial tenen allí els seus propis equips per anar fent planter de pilots, i també de mecànics i enginyers. Allí estem competint amb dos pilots, amb Antonio i Samuel Di Sora".

I no solament competint. De fet, el passat mes de novembre, Di Sora es va proclamar campió d'Espanya en la categoria SSP 300. El seu company Antonio Molina ho té clar: "Poder pilotar una motocicleta feta per alumnes de la UPV és un somni. Treballes braç a braç amb ells, participes en el disseny com a enginyer, veus que té un sentit tot el que van fent... Passes per la recta, els mires, veus la tensió que tenen, que estan amb tu. Et donen aquesta espenteta perquè continues tirant i és una sensació espectacular".

Relació amb pilots, enginyers i mecànics del Mundial

Així, a poc a poc, MOTOR-UPV segueix creixent i introduint-se en el motociclisme professional. "És un món molt especial", adverteix Marc, "amb uns protocols molt particulars, i necessites algú que et guie, tant quant a pilots com pel que fa a enginyers i mecànics del Mundial, que estan amb nosaltres ajudant-nos molt".

La col·laboració és recíproca, per exemple, amb "Héctor Garzó, que és un pilot de Moto2 que va debutar enguany gràcies a un wild card amb un cinquè lloc en el circuit alemany de Sachsenring. De fet, prompte tothom coneixerà el seu nom", afirma orgullós Marc.

"Estem ajudant-li tot l'hivern, en la seua pretemporada" conclou Antonio. "Ell també ens ajuda per veure com cal treballar per estar ací, dalt. I la veritat és que, en veure'l ací, dalt, tenim una alegria enorme".

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC