Enginyeria de competició

MOTOR-UPV, escuderia integrada per alumnes del Programa Generació Espontània, campiona d'Espanya de velocitat en la categoria SSP300

[ 07/11/2017 ]

L'equip MOTOR-UPV, integrat per alumnes del Programa Generació Espontània de la Universitat Politècnica de València (UPV), s'ha proclamat campió d'Espanya de velocitat en la categoria SSP300.

I ho ha aconseguit de la mà del pilot francés Samuel Di Sora, que va debutar amb un tercer lloc en la seua estrena en el circuit de Motorland (Alcanyís), va aconseguir la primera victòria per a l'equip a Albacete i va mantenir, amb el seu cinquè lloc en Xerez, el liderat de la categoria per a proclamar-se campió nacional, fita única entre tots els equips universitaris que competeixen a Espanya.

Di Sora: "Ha sigut un any molt intens"

"Ha sigut un any molt intens i l'equip ha après molt, aconseguint una moto molt competitiva", ha afirmat Di Sora en la conferència celebrada aquest matí en la UPV per a posar punt final a la temporada. "A més, personalment, ha suposat un creixement exponencial quant a pilotatge i la meua forma d'afrontar les carreres", ha afegit el pilot.

Per la seua banda, Antonio Molina, team leader de MOTOR-UPV, ha assenyalat que "la temporada va començar de forma incerta, perquè no teníem molt clar en quina categoria competir. El nostre objectiu era desenvolupar-nos com a professionals i sobretot com a equip, aplicant els coneixements adquirits en la UPV a l'enginyeria de competició. Honda Moto ens va proporcionar la unitat base amb la qual hem corregut i que hem anat perfeccionant durant aquests mesos fins a aconseguir el triomf final".

Exposició dels prototips i presentació del Gran Premi Motul de la Comunitat Valenciana

En una sessió que ha reunit als membres de MOTOR-UPV amb aficionats del món del motociclisme, alumnat i professorat, s'ha presentat també el Gran Premi Motul de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà aquest cap de setmana (del 10 al 12 de novembre) en el Circuit Ricardo Tormo, congregant als millors pilots del món de Moto3, Moto2 i MotoGP.

A més, aprofitant l'ocasió, s'han exposat, en l'edifici Nexus del campus de Vera UPV, els prototips amb els quals l'escuderia de la UPV ha competit "durant sis anys en diferents proves", tal com ha destacat Molina, que ha afegit que MOTOR-UPV "ha desenvolupat tres prototips i, amb l'últim, al que cridem Mercedes, hem obtingut aquest gran triomf".

Motociclisme universitari

La UPV participa en MotoStudent des del curs 2010-2011. Aquesta prova, impulsada per la fundació Moto Engineering Foundation, va nàixer en 2008 com un desafiament dirigit a estudiants universitaris de tot el món per a demostrar les seues habilitats en disseny, desenvolupament i construcció d'una motocicleta de competició.

En 2016, MOTOR-UPV es va classificar en tercera posició en la categoria d'innovació tecnològica gràcies al seu carenat biodegradable fabricat a partir de fibres vegetals de jute amb bioresines.

Un equip integrat per 52 persones

MotoStudent és, sens dubte, un impuls per a aquells interessats a donar el salt a la indústria del motor. "Darrere d'un projecte d'aquesta envergadura", ha apuntat Molina, "hi ha una comunitat de persones el treball de les quals no es veu. Enguany, som 52, encara que a les carreres acudim en grups de nou, per a fer-ho més operatiu. Som estudiants de totes les enginyeries que s'imparteixen en la Universitat Politècnica de València que, a més, comptem amb el suport dels patrocinadors".

MOTOR-UPV és un dels més de 40 grups i/o associacions d'alumnes inclosos en el Programa Generació Espontània de la UPV, una iniciativa que fomenta la seua participació en activitats extracurriculares, contribuint d'aquesta manera al desenvolupament formatiu i a l'adquisició de competències transversals.

MOTOR-UPV conclou la temporada 2016-2017 amb les mateixes ganes i il·lusió amb les quals va arrancar. Açò sí, centrant-se ara en el seu pròxim repte: participar en la nova edició de MotoStudent, que tindrà lloc a l'octubre de 2018.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla