Trajectòries entrellaçades

La sala Josep Renau acull, fins al pròxim 2 de març, l'exposició "Juan Uslé & Vicky Civera. Cool and collected"

[ 15/01/2018 ]

La sala Josep Renau de la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València (UPV) acull, fins al pròxim 2 de març, l'exposició "Juan Uslé & Vicky Civera. Cool and collected".

La mostra, cinquena part de la sèrie Quaderns de l'Escola, reuneix en una exposició l'obra de Juan Uslé (Santander, 1954) i Vicky Civera (Port de Sagunt, 1955) de nou en la UPV, on van cursar estudis de Belles Arts i Professorat de Dibuix entre 1973 i 1977.

Des d'obres seues com a estudiants a peces actuals

En l'exposició, de lliure accés, els visitants podran observar una selecció d'obres (dibuixos, collages, pintures, escultures, vídeo...) que recorre ambdues trajectòries entrellaçades, des d'una reconstrucció dels seus anys de formació a través de treballs de classe, obres realitzades a quatre mans i documents que contextualitzen l'època, fins a un espai obert en el qual es mostren obres de les seues diferents etapes creatives -centrant-se en les dues últimes dècades- on destaquen els grans formats de Juan Uslé i les peces instal·latives de Vicky Civera.

Des de finals dels anys 70, i a cavall entre el seu estudi càntabre en Saro i el de Nova York, on es van traslladar a mitjan anys 80, tots dos artistes han desplegat dues trajectòries fonamentals en el panorama plàstic espanyol, jalonades per importants exposicions i amb presència en galeries, col·leccions i museus dins i fora del nostre país.

Medalla de Sant Carles

Tots dos artistes van rebre, a la fi del passat mes de desembre, la Medalla de Sant Carles de la Facultat, guardó amb el qual es premia, des de 1995 a "aquelles institucions i personalitats que afavoreixen la promoció i la difusió cultural i artística de la societat valenciana".

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC