Medalles de Sant Carles

El Gremi d'Artistes Fallers, Vicky Civera i Juan Uslé, reconeguts per la Facultat de Belles Arts de la UPV

[ 29/12/2017 ]

La Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València (UPV) va fer lliurament divendres passat, amb motiu de la festivitat del seu patró, de les Medalles de Sant Carlos al Gremi Artesà d'Artistes Fallers de València i als artistes Vicky Civera i Juan Uslé.

La Medalla al Gremi Artesà d'Artistes Fallers de València reconeix la "importància del Gremi en el context valencià, així com la labor de conservació, recerca i difusió del patrimoni valencià" que ha dut a terme.

Diploma d'Especialització en Falles, Tematitzacions i Creativitat

A més, com han assenyalat fonts de la Facultat, aquesta distinció "reafirma el nostre compromís coincidint amb l'inici aquest curs del Diploma d'Especialització en Falles, Tematitzacions i Creativitat", que gestionen la UPV i la Universitat de València (UV).

Aquest títol té l'objectiu de "capacitar i reciclar a professionals i creatius en l'àmbit de les falles com a monuments immaterials i efímers". A ell poden accedir els alumnes que hagen cursat el títol d'Expert Universitari en Monument Efímer i Tematitzacions impartit per la UPV o el d'Expert Universitari en Falles i Creativitat de la UV.

Protagonistes de la renovació plàstica espanyola

D'altra banda, van ser distingits amb la Medalla de Sant Carles els artistes Vicky Civera (Port de Sagunt, 1955) i Juan Uslé (Santander, 1954), "per la rellevància de la seua trajectòria personal i artística, protagonista de la renovació plàstica espanyola des dels anys 80 i 90, i l'evolució de la qual s'ha convertit en una referència pictòrica ineludible en els àmbits nacional i internacional, tot açò després del seu pas per l'Escola Superior de Belles Arts de Sant Carles entre 1972 i 1977".

Fa més de 40 anys que Civera i Uslé pinten junts. De fet, es van conèixer en 1973, en les aules de la UPV. Quan encara eren estudiants, uns collages els van manar davant del jutge, i Joan Miró i Tàpies van haver d'intervenir per a traure'ls de l'embolic. Des de llavors, comparteixen tallers (a Nova York i Saro, Santander) i la seua obra s'ha pogut veure en la Tate, el Guggenheim, el Pompidou, el Reina Sofia, la Documenta de Kassel...

Des de 1995

La Facultat de Belles Arts de la UPV concedeix anualment les Medalles de Sant Carles des de 1995 a "aquelles institucions i personalitats que afavoreixen la promoció i la difusió cultural i artística de la societat valenciana". De fet, al llarg d'aquestes 22 edicions, les Medalles "han pretès subratllar i posar en valor a persones i/o entitats l'aportació de les quals en l'àmbit de l'art i la cultura hagen sigut rellevants per a la nostra comunitat".

El XXII acte de lliurament de les Medalles de Sant Carlos va tenir lloc en l'Auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles Arts de la UPV, i a la seua finalització, es va inaugurar l'exposició "Juan Uslé & Vicky Civera. Cool and Collected. Quaderns de l'Escola #5", en la sala Josep Renau de la mateixa. La mostra reuneix una selecció de dibuixos, collages, pintures, escultures i vídeos que podran visitar-se, amb accés lliure, fins al pròxim 2 de març.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla