El més vist del 2021

Coneix les 10 notícies publicades a la web de la Universitat Politècnica de València més llegides en aquests últims 12 mesos

[ 23/12/2021 ]

En total, en aquest atípic any que ara acaba, s'han publicat en la web de la Universitat Politècnica de València 410 notícies (inclosa aquesta que lliges ara). Això suposa una volta a la normalitat de les publicacions en l'aparador digital de la UPV, després del boom comunicatiu que va comportar l'any 2020, marcat per la pandèmia. I és que l'any de la crisi del coronavirus va obligar a canviar la manera de fer universitat, la qual cosa de rebot va suposar molta més gestió i més informació (fins a un 30% més d'actualitat i impactes informatius).

Top of the pops: preinscripció i matrícula

Tornant a aquest 2021 de nova normalitat, tres temes estrella han acaparat l'atenció de la comunitat universitària. Com és habitual curs rere curs, siga o no any pandèmic, la llista d’èxits de la UPV està dominada per les notícies relacionades amb instruccions per a formalitzar la matrícula (1a posició) i els resultats de la preinscripció (2a). Les visites que sumen aquestes dues publicacions estan a una distància sideral de la resta de comunicacions (80.513 accessos, entre totes dues).

Medalla de plata: eleccions a rector

El segon blockbuster de l'any ve a col·lació de les eleccions a rector convocades per al primer semestre. La presentació en web dels tres candidats obté el tercer lloc en la llista del més vist del 2021. Sorprenentment, la primera volta d'aquests comicis –especialment renyida– recull millors dades de lectura que la segona. En aquest sentit, només les publicacions relacionades amb dades de participació del 4M (4a posició) i el pas a pas per a seguir l'escrutini (5a) assoleixen la meritòria xifra de 15.490 visites.

I són moltes més les notícies relacionades amb la campanya que registren excel·lents estadístiques d'accés. De totes, tres es colen directament entre les 10 més llegides: els disputadíssims resultats de la primera volta (6a); la confirmació de l'elecció de José E. Capilla com a 11è rector de la UPV (7a) i la curiositat per conèixer els nous i les noves membres de l'equip rectoral, que va ajudar a pujar la notícia en qüestió a un respectable 8è lloc.

Tercer classificat: els inesperats girs de guió de la pandèmia

Finalment, el tercer eix informatiu té com a protagonista la pandèmia i els seus vaivens pel que fa a la presencialitat de la formació i l'activitat diària als campus. Al febrer, les universitats valencianes van decidir reduir la formació presencial al mínim (9a), i al setembre, amb l'inici del nou curs, es van aprovar noves mesures de seguretat (10a) que incloïen una actualització de les recomanacions generals.

Bola extra: estudiants d'infart, segons SEDEA

I, encara que haja quedat fora d'aquest elenc per molt poc, val la pena destacar l'especial publicat a mitjan juny que donava a conèixer els 54 millors currículums de la UPV, seleccionats per la Societat Espanyola d'Excel·lència Acadèmica (SEDEA) com els millors graduats i graduades d'Espanya en la seua especialitat. La sèrie, composta per un total de 16 articles, va obtenir grans xifres de lectura que van superar les expectatives i, amb 27.694 visites, es queda a les portes d'entrar en aquest particular Olimp informatiu.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries