Excel·lència científica

La Universitat Politècnica de València es consolida com a primera politècnica d'Espanya, segons el rànquing Nature Index

[ 14/12/2020 ]

La Universitat Politècnica de València és la primera politècnica espanyola segons el rànquing Nature Index sobre excel·lència científica en investigació elaborat per la prestigiosa revista Nature.

El Nature Index és una base de dades sobre personal investigador i articles d'investigació bàsica publicats en ciències naturals, les dades de les quals es recullen d'un grup seleccionat de 82 revistes científiques de gran impacte. Les revistes analitzades fan referència i s'agrupen en quatre àrees temàtiques: Química, Ciències de la Terra i del Medi Ambient, Ciències de la Vida i Ciències Físiques.

241 institucions espanyoles avaluades

El rànquing avalua un total de 241 institucions espanyoles entre universitats, centres d'investigació, hospitals, empreses biomèdiques, departaments de salut, spin-offs, infraestructures singulars… En conjunt, la UPV se situa al lloc 15 d'Espanya.

La base de dades, elaborada per Nature Research, va ser creada en 2013 i, encara que representa menys del 4-5% de les revistes que cobreixen les ciències naturals en el Web of Science (Clarivate Analytics), suposa prop del 30% del total de cites de les revistes de ciències naturals.

El Nature Index es publica cada any i les dades s'actualitzen mensualment, fet que proporciona una aproximació en temps real de resultats d'investigació d'alta qualitat i col·laboració a nivell institucional, nacional i regional. En definitiva, aquest rànquing suposa un detallat mapa de la investigació mundial d'alta qualitat.

I entre les 100 millors universitats joves del món

Ja en 2019, Nature va situar la Universitat Politècnica de València entre les cent millors universitats joves del món. Així ho va recollir en el Young Universities Nature Index 2019, una variant del rànquing general que només considera la investigació desenvolupada en el camp de les ciències naturals per universitats de tot el món amb menys de 50 anys d'antiguitat.

Reconeguda internacionalment per tots els rànquings de primer nivell

La publicació de Nature torna a palesar l'excel·lència de la Universitat Politècnica de València, reconeguda per tots els rànquings internacionals de primer nivell. A l'agost d'enguany, el rànquing de Xangai situà per setzè any consecutiu la UPV entre les 500 universitats de major qualitat del món. I la va consagrar, així mateix, com a millor politècnica d'Espanya.

A més, els altres dos principals rànquings d'universitats del món, QS i THE, avalen també en les seues últimes edicions el nivell docent de la UPV. Així, el mes de juny passat, el QS World University Rankings, elaborat per la consultora Quacquarelli Symonds, va situar la UPV, entre les 400 millors universitats del món.

D’altra banda, la revista Times Higher Education (THE) va reconèixer en 2019 la UPV com una de les 75 universitats més destacades d'Europa en l'àmbit de l'ensenyament i atorgà a la universitat valenciana la millor classificació de la seua història.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny