World Ranking List

Formula Student de la UPV es corona com el millor equip europeu i el tercer del món, i la UPV és l'única universitat espanyola entre les primeres 200

[ 21/01/2020 ]

Històrica, brillant, espectacular... Són només alguns dels qualificatius que descriuen la sensacional temporada realitzada per l'escuderia Formula Student de la Universitat Politècnica de València (FSUPV) que, competint amb més de 600 universitats en la categoria de Combustió, ha aconseguit coronar-se com el millor equip europeu i el tercer del món en la World Ranking List.

Darrere d'aquesta fita hi ha tot un palmarès d'èxits, començant pel primer lloc reeixit en la Formula Student Netherlands (Països Baixos) el 2017, any en què l'FSUPV va aconseguir també ser tercer en l'FSAE Michigan, la competició pionera i de major prestigi de la modalitat.

El 2019, l'FSUPV-06, sisè prototip de l'escuderia, va ser el cotxe més ràpid a la pista d'Hongria; va assolir el cinquè lloc en la general, tant a Alemanya com a Àustria, i, finalment, va pujar al podi com el 2n millor equip general i el millor equip espanyol per segon any consecutiu a Montmeló.

Les 15 espanyoles restants, entre els llocs 239 i 581

L'èxit, que "semblava impossible" per a gran part dels membres de l'equip, adquireix una dimensió major si s'analitza el nivell dels rivals. Universitats del prestigi de la Politècnica de Milà (4a) o la TU de Munic (18a) han acabat per darrere de l'equip de la UPV, però la gesta és encara més incontestable si es té en compte que l'FSUPV, amb el tercer lloc global, és l'única universitat espanyola present entre les 200 primeres classificades.

Per a trobar la segona espanyola, cal descendir fins al lloc 239 de la Universitat de Sevilla, junt amb la UPV i la Universitat de Navarra (299a), les úniques presents en els 300 primers llocs. Quant a les politècniques, el lideratge de la UPV no admet discussió. La Politècnica de Madrid apareix en 372a posició; la de Catalunya, en la 445a, i la de Cartagena és la 565a.

Per al 2021, l'FSUPV vol competir... amb un prototip completament autònom

Lluny de conformar-se amb allò aconseguit, l'FSUPV Team en vol més. I, per a això, s'ha proposat fer un pas encara més ambiciós: competir, el 2021, amb un prototip completament autònom, sense pilot.

Amb aquesta finalitat, l'equip ha començat a desenvolupar un sistema de conducció autònoma (driverless system) en paral·lel al monoplaça de combustió, creant una nova disciplina i augmentant la seua plantilla fins a un total de 55 membres, la major plantilla fins avui, amb l'objectiu d'estar a l'avantguarda del desenvolupament tecnològic de la indústria i continuar sent una referència mundial.

Crida a les grans firmes valencianes

Des de l'FSUPV, han volgut agrair "el suport de la UPV i la nostra actual xarxa de patrocini, a més dels nostres propis competidors alemanys, austríacs i italians de grans marques per a la realització dels prototips".

En aquest sentit, desitgen fer una "crida a les grans firmes valencianes i espanyoles per a portar el talent d'ací fins al punt més alt de l'elit enginyera mundial".

Vuit proves anuals

Formula Student és una competició que posa a prova la capacitat dels equips fora de la pista (d'acord amb l'organització, el pla de viabilitat i el disseny del prototip) i dins d'aquesta (mesurant aspectes fonamentals per a un monoplaça).

Cada temporada, Formula Student es compon de vuit proves, tres d'estàtiques (on el cotxe no ix a pista) i les cinc restants, dinàmiques, és a dir, en circuit. Cadascuna aporta punts a la classificació general segons la valoració dels jutges i jutgesses o els temps obtinguts sobre l'asfalt.

Al llarg dels sis anys precedents, la UPV ha apostat per aquest projecte docent multidisciplinari, l'objectiu primordial del qual és fomentar les capacitats d'innovació i el talent de l'alumnat, al mateix temps que millora la seua formació i ocupabilitat amb vista al seu futur professional, gràcies a l'experiència de formar part d'aquest equip que cada any assumeix el repte de dissenyar, construir i validar un monoplaça, i competir amb aquest als circuits professionals de les competicions universitàries més importants del món.

Integrat en Generació Espontània UPV

L'FSUPV és un dels 40 grups integrats en la plataforma Generació Espontània UPV, un projecte de la institució acadèmica per a ajudar el seu alumnat més competitiu i internacional i fomentar les competències transversals.

Sota aquest paraigua, la UPV desplega un programa de suport institucional a les associacions més actives perquè duguen a terme les seues activitats extracurriculars (participació en concursos internacionals, programes de voluntariat...) i servisquen d'exemple a la resta d'estudiants.

Entre els projectes més coneguts de Generació Espontània UPV, a més de l'FSUPV, hi ha iGEM UPV, vencedors absoluts de la competició de biologia sintètica més important del món; Hyperloop UPV, equip de referència en el disseny del tren del futur, o Azalea UPV, millor equip espanyol i triplement guardonat en l'última edició de la Solar Decathlon Europe d'arquitectura sostenible.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC