Programació per a Android

Jesús Tomás, professor del campus de Gandia de la UPV, publica el llibre El gran libro de Android, en el qual s'ensenya a programar per a Android, la plataforma de programari lliure de Google per a dispositius mòbils.

El gran libro de Android, escrit per Jesús Tomás, professor del Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge, que s'imparteix al campus de Gandia de la UPV, és un manual per a aprendre pas a pas a desenvolupar aplicacions per a telèfons mòbils que utilitzen el sistema operatiu Android.

Del llibre, ja se n'han fet tres edicions i és la base de diversos cursos de formació permanent de programació per a Android que imparteix la Universitat Politècnica de València i que dirigeix l'autor, Jesús Tomás.

Android, la plataforma de programari lliure de Google, s'està convertint en líder davant d'altres com ara Symbian, Windows Mobile i fins i tot iOS, el sistema operatiu d'Apple. A més, les aplicacions Android s'estan estenent als nous dispositius com ara tauletes electròniques, ordinadors ultraportàtils o els nous televisors Google TV.

Aquesta publicació està adreçada tant a programadors experimentats com a persones que començen a programar, ja que el nivell de complexitat augmenta a mesura que avança el llibre. Al llarg del manual es desenvolupa una aplicació d'exemple, el mític videojoc Asteroids. Es comença amb una versió senzilla que va completant-se capítol a capítol perquè incloga gràfics vectorials en mapa de bits i 3D, control de pantalla tàctil i sensors, efectes multimèdia, accés a Internet, etc.

Atesa l'acceptació del llibre, Jesús Tomás està preparant una edició avançada que es publicarà enguany mateix. A més, aquest professor del campus de Gandia de la UPV continua organitzant cursos de formació permanent sobre programació en Android.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras