Ferran Adrià i la innovació

El prestigiós xef Ferran Adrià torna a la universitat per a explicar la seua metodologia 'sapiens' anys després d'haver sigut investit doctor honoris causa

[ 15/04/2024 ]

Innovació, talent, imaginació. Són algunes de les idees sobre les quals ha parlat Ferran Adrià, qui va encimbellar l'alta cuina a nivells estratosfèrics i va encapçalar una revolució culinària que no ha sigut superada encara.

Adrià ha compartit amb la comunitat universitària la seua metodologia Sapiens. Aquesta tècnica, centrada en connectar diverses respostes per a comprendre millor i fomentar la innovació, ha captat l'atenció de les persones assistents i ha destacat la importància de la innovació en l'àmbit acadèmic: “Quan connectes totes les possibles respostes, pots començar a comprendre. Si comprens, innovaràs millor i podràs actuar amb èxit”, ha assegurat.

El rector de la Universitat Politècnica de València, José E. Capilla, ha afirmat que “Ferran Adrià és un innovador que ha portat a molts altres àmbits aquesta innovació, també a la universitat. Tal com planteja Adrià és fonamental imaginar i anticipar-se al que passarà.Creiem que les universitats han de tenir un paper fonamental en la construcció del futur i afrontar els reptes socials i econòmics que tenim per davant”.

La participació de Ferran Adrià en la UPV s'emmarca en la ‘Gira Centenari’ de Telefónica, de qui el xef català és ambaixador des de 2010. A través de la Xarxa de Càtedres de Telefónica s'ha organitzat la jornada, denominada ‘Imaginem-nos sense límits’.

Challege elBulli1846

La segona part de la jornada ha permès a l'estudiantat conèixer el Challenge elBulli1846, un desafiament que es proposa en aquesta ‘Gira Centenari Telefònica’ per a estimular i difondre la metodologia ‘Sapiens’ en la comunitat universitària per a la seua aplicació en Treballs Fi de Grau, Treballs Fi de Màster i projectes innovadors. L'alumnat es posarà a prova afrontant aquest ‘challenge’ i les persones guanyadores rebran com a premi una estada de dos dies en Cala Montjoi amb un programa exclusiu d'activitats al costat de Ferran Adrià i l'equip de elBulliFoundation.

Taller per a investigadors i investigadores

Durant aquesta jornada també s'ha celebrat un taller privat dirigit pel director de la Càtedra Telefònica Smart-IA de l'Institut Universitari Valencià d'Investigació en Intel·ligència Artificial (VRAIN) de la UPV, Juan Miguel Alberola, a un grup de personal investigador de la Universitat Politècnica de València en el qual han pogut establir un diàleg directe amb Ferran Adrià sobre innovació.

Chema Casas, director general de Telefónica en Territori Aquest, ha explicat: “És un privilegi per a Telefónica poder comptar una vegada més amb el nostre ambaixador Ferran Adrià ací a la Universitat Politècnica de València en una jornada com aquesta amb la qual volem acostar les celebracions del Centenari de Telefónica als territoris. Avui unim la innovació amb el talent en l'àmbit educatiu i acostem la creativitat i coneixement de Ferran Adrià als joves”.

Càtedra Telefònica Smart-IA de VRAIN de la UPV

La Xarxa de Càtedres Telefònica agrupa 23 càtedres a Espanya i s'estén a 25 universitats, entre elles la UPV amb la Càtedra Telefònica – Universitat Politècnica de València “Smart-IA de VRAIN”, dirigida per Juan Miguel Alberola, amb l'objectiu d'és potenciar activitats d'interès que contribuïsquen a desenvolupar, difondre i aplicar noves tecnologies i l'estudi del seu impacte en diferents àrees de la societat de la informació.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC