Premi de la Ribera

El doctor per la UPV Joan Borràs, premiat per l'Ajuntament d'Algemesí per un treball emmarcat en la seua tesi doctoral

[ 16/04/2024 ]

‘Models causals basats en l’espai latent per a l'aprenentatge científic a la indústria 4.0’, un treball pertanyent a la tesi doctoral Causal latent space-based models for scientific learning in Industry 4.0, ha sigut reconegut amb el Premi de la Ribera que cada any atorga l'Ajuntament d'Algemesí, dotat amb 1.500 euros.

El seu autor, Joan Borràs, doctor per la UPV, ha rebut la notícia mentre realitza una estada postdoctoral al Quebec (el Canadà), des d'on ha afirmat que “és una alegria veure reconegut el treball realitzat durant el doctorat, juntament amb els meus companys de departament i el director de la tesi”.

Borràs explica que “el projecte presentat està dedicat a estudiar, desenvolupar i aplicar metodologies basades en dades, fonamentades en models estadístics multivariants de variables latents, per a abordar el paradigma de l'aprenentatge científic a l'entorn de la indústria 4.0”.

El lliurament del premi tindrà lloc el pròxim 26 d'abril a l'Ajuntament d'Algemesí, un acte al qual Joan no podrà assistir perquè en aquestes dates continuarà la seua labor investigadora al Quebec.

ENBIS 2024 Young Statistician Award

A aquest important reconeixement s'afig l'ENBIS 2024 Young Statistician Award, "en reconeixement a les seues destacades contribucions a l'estadística industrial", segons li va traslladar el president del comitè. El mes vinent de setembre, Joan viatjarà a Lovaina (Bèlgica) per a arreplegar aquest premi en el marc de la Conferència ENBIS 2024, on està convidat també a realitzar una conferència.

Crear una empresa emergent

Després d'haver realitzat el programa de Doctorat en Estadística i Optimització de la UPV, Joan Borrás s'ha plantejat, en finalitzar l’estada al Canadà, crear, junt amb alguns dels companys, “una empresa emergent amb la finalitat de dur a terme la transferència tecnològica entre la universitat i l'empresa privada”. D'aquesta manera, explica, “assegurar que les metodologies desenvolupades, com per exemple, el mateix projecte presentat, siguen accessibles a un major nombre d'usuaris”.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC