Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV

La iniciativa pretén acostar l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.

[ 13/03/2024 ]

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Aeroespacial i Disseny Industrial (ETSEADI) de la Universitat Politècnica de València (UPV), en col·laboració amb l'Associació Bernat i Loli Iniciatives Educatives (Bylinedu) i el Servei de Formació del Professorat de la Comunitat Valenciana de l'àmbit científic, tecnològic i matemàtic (CEFIRE CTEM), ha posat en marxa la tercera edició del certamen Challenge STEAM, dins del programa CoderDojo.

El projecte, que a més compta amb la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, pretén acostar l'alumnat infantil i juvenil, especialment els que tenen més difícil l'accés a la tecnologia, a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc. ajudant-se del professorat dels centres de Primària, Secundària i Formació Professional que actuen com a canalitzadors.

Tecnologia i Disseny Universal

El certamen, focalitzat en Tecnologia i Disseny Universal, està obert a estudiants entre 7 i 17 anys de Primària, Secundària, i Cicles Formatius, de qualsevol part d'Espanya. Els projectes seleccionats formaran part d'una exposició que organitzada al vestíbul de la sala d’exposicions de la ETSEADI UPV el dissabte 15 de juny.

L'objectiu del Challenge STEAM és identificar una problemàtica relacionada amb algun dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), per a posar a prova els coneixements tecnològics i la creativitat dels participants. Els estudiants hi poden participar individualment o com a part d'un equip compost com a màxim de tres persones.

“Aquesta acció d'extensió a la societat, impulsada per l’ETSEADI, revaloritza la nostra identitat i potencia la responsabilitat social universitària, obrint, literalment, les portes de la nostra escola i, per tant, de la Universitat Politècnica de València, a la societat. El compromís d'actors socials com l'Associació Bylinedu, i les sinergies generades ens permet sumar i ser canalitzadors de noves oportunitats per a entitats com la Fundació Aladina, recentment incorporada al projecte i que ompli les nostres aules de mirades d'esperança”, destaca Juan Antonio Monsoriu, director de l'Escola.

El termini d'inscripció per a aquest III Challenge STEAM ja està obert i finalitza l'1 de maig. Per a inscriure-s’hi, els participants han de completar el formulari en la plataforma de Challenge STEAM 2024 https://challengesteam.bylinedu.es

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC