II Premis Investigació UPV

La Universitat Politècnica de València reconeix al seu personal investigador més excel·lent en una gala plena de ciència, divulgació, música i màgia amb segell UPV

[ 13/11/2023 ]

Per segon any consecutiu, la Universitat Politècnica de València (UPV) ha reconegut l'activitat d'I+D, de difusió i de transferència de coneixement del seu personal investigador. En la segona edició dels Premis d'investigació UPV, ha concedit un total de 33 guardons a diferents científics i científiques de la pròpia institució acadèmica.

“Tots ells són exemples de l'extraordinari treball i talent científic que hi ha en la UPV i contribueixen de manera fonamental a situar-nos com la millor universitat tecnològica d'Espanya”, va destacar el rector José E. Capilla durant la gala de lliurament dels premis, celebrada en la sala d'actes de l'edifici Nexus del campus de Vera.

La gala va estar plena de ciència, divulgació, humor, música i màgia amb segell UPV. Va comptar amb la participació del mag valencià Jandro, acompanyat en el truc final pel professor Jaime Gómez; l'investigador de l'Institut de Ciència i Tecnologia Animal de la UPV Fernando Estellés va desmuntar en cinc minuts tots els mites sobre la contaminació que emeten les vaques amb un monòleg científic en clau d'humor; i la música va ser a càrrec del grup Assemble Musical Contemporani (EMC), integrat dins del Programa Generació Espontània de la UPV.

31 guardons en deu categories

En aquesta II edició dels Premis d'Investigació UPV s'han concedit 31 distincions, repartides en deu categories: impacte mediàtic de la investigació; divulgació científica; transferència de coneixement; publicació excel·lent d'Investigació; impacte excel·lent de la investigació; i trajectòria excel·lent en investigació.

El primer dels premis de la vesprada va recaure en Eva Garrido i Ramón Martínez Máñez, de l'Institut IDM, per l'impacte en mitjans de comunicació del desenvolupament d'un nou test que detecta burundanga i droga caníbal en mostres de saliva i begudes de manera ràpida i senzilla. El premi a la divulgació científica va ser per a Purificació García, pel seu compromís amb la divulgació sobre el binomi ciència-cuina, dieta mediterrània, gastronomia i nutrició, així com per contribuir a la visibilització de la dona en la ciència. I en transferència es van concedir tres guardons, en altres tantes subdisciplines, a: José Ramón Serrano, Juan Francisco Dols i Pilar Roig.

El premi a la publicació excel·lent en investigació va comprendre sis subcategories i les persones guardonades van ser: Maria Luisa Carrió; Mª José Díez, José Blanca i Joaquín Cañizares; David Barberá; Virginia Garófano; Laura Montalbán, Tatiana García, María Amalia Sanz i Eugenio Pellicer; Víctor Albiach; José Ramón Serrano, Ricardo Novella i Pedro Piqueras; José Alfonso Antonino; i David Gómez Barquero.

En la categoria d'impacte excel·lent de la investigació, els premis van recaure en: María Vargas, Hermenegildo García, Jaime Lloret, Javier Monsalve, Víctor Yepes, Alicia Cordero, Jaime Prohens i Enrique Orduña.

I els guardons de trajectòria excel·lent en investigació van reconèixer a: Ramón Martínez Máñez, Llitera Milet i Fernando Vegas, Ana Tomás, Avelino Corma, Víctor Yepes, Marisa Carrió, Mariano Alcanyís i Jaime Lloret.

Dos reconeixements especials a dues referents UPV

En aquesta segona edició dels premis d'investigació, la UPV va concedir a més dos reconeixements especials a dos grans referents de la institució: Pilar Roig, professora emèrita de la UPV i investigadora de l'Institut de Restauració del Patrimoni; i José Capmany, catedràtic i director del Photonics Research Labs-iTEAM de la UPV.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC